انجام طرح توانمندسازی شهری با مشارکت بخش غیردولتی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گفت: طرح توانمندسازی شهری با مشارکت بخش غیردولتی انجام می شود.

رضازاده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت : مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه از امکانات شهری از جمله مواردی است که به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه طولانی دارد.

وی افزود: در کشور ما با وجود آن که درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد معلول ، جانباز و سالمندان تشکیل می دهند، اما مساله توان بخشی معلولان و جانبازان و مناسب سازی محیط شهری بحث جوان و در عین حال رو به رشدی است.

رضازاده با بیان اینکه مناسب سازی شهری را باید یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب بستر تحول در جامعه و سازمان های دولتی توسعه یابداظهار کرد : در تناسب محیط تا آنجایی که به شهرداری مربوط می شود، سعی شود در هنگام شب معابر عمومی را از لحاظ روشنایی تقویت و از چراغ های راهنمایی گویا در مناطق تحت پوشش استفاده نماید و به موازات آن نیز پیاده روها و سایر اماکن عمومی شهری را برای عبور آسان جانبازان و معلولان مهیا نمایند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد : جهت تحقق شهرتوانمند و قابل دسترس برای معلولان و سالمندان طرح توانمندسازی شهربیرجند با مشارکت بخش تشکلهای معلولین در دستور کار اداره کل بهزیستی استان قرار گرفت.

 
وی بیان کرد : تاکنون سه جلسه با حضور تشکلهای معلولین و موسسات مددکاری شهرستان بیرجند ومدیریت بهزیستی شهرستان بیرجند برگزار شد که نیازسنجی کاربردی گروههای هدف به بحث گذاشته شد.

انتهای پیام/ ط آ

طرح توانمندسازی شهری با مشارکت بخش غیردولتی انجام  می شود

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار