دستگیری عاملان حریق عمدی یک مغازه تاسیساتی در مرزداران

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو متهم در پرونده حریق عمدی در یک مغازه تأسیساتی در منطقه مرزداران خبر داد .

دستگیری عاملان حریق عمدی یک مغازه تاسیساتی در مرزدارانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی ولیپور معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد : در تاریخ 02/06/1397 وقوع یک فقره آتش سوزی در یک مغازه تأسیساتی به ایستگاه آتش نشانی منطقه 10 و کلانتری 139 مرزداران اعلام شد .

وی افزود: با حضور مأموران در محل و پایان عملیات اطفای حریق ، تیم کارشناسی سازمان آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی اعلام کرد که آتش سوزی عمدی بوده است؛ لذا پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمـدی در کلانتری 139 مرزداران تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شکار تصویر لحظه آتش زدن مغازه

سرهنگ ولیپور گفت: کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل آتش سوزی به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته محدوده ی آتش سوزی پرداخته؛ در بررسی تصاویر مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ با صورت های پوشیده ابتدا شیشه های مغازه را تخریب کرده ؛ در ادامه با پاشیدن مایع آتش زا به داخل مغازه آنرا به آتش کشیده و به سرعت از محل خارج شدند.

شناسایی و دستگیری متهمان

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با بدست آمدن تصاویر دوربین های مداربسته، کارآگاهان به تحقیق از صاحب مغازه پرداخته و در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی تعدادی از همکاران و بستگان صاحب مغازه شدند که همگی آنها دارای خودروهای پرایدا هاچ بک هستند؛ در شرایطی که صاحب مغازه تأسیساتی به کارآگاهان گفته بود که با هیچ کس اختلاف شخصی یا مالی ندارد .

سرهنگ ولیپور ادامه داد: کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی یکی از دوستان خانوادگی مالباخته به هویت "جواد . ع" ( 34 ساله ) شدندکه تحقیقات پلیسی تماما نشان از مشارکت مستقیم وی در آتش سوزی داشت؛ لذا ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران ، این شخص در مورخه 24/06/1397 دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

وی افزود: جواد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با آتش سوزی عمدی مغازه ی مالباخته شد اما در ادامه به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی یکی از دوستانش به نام علیرضا .ح ( 35 ساله ) صراحتا عنوان داشت که آتش سوزی مغازه توسط هر دو نفر آنها انجام شده است که در ادامه علیرضا نیز در محدوده بازار مولوی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
سرهنگ ولیپور گودرزی گفت : متهمان در تحقیقات اولیه صراحتا به آتش زدن مغازه اعتراف کرده اما در خصوص انگیزه اقدام خود تاکنون سکوت کردند و بعضا در تحقیقات جداگانه اظهارات متفاوتی را در این خصوص بیان کردند و تحقیقات از آنها جهت مشخص شدن علت اصلی آتش سوزی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات از متهمین در مراحل مقدماتی قرار دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار