رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران خبر داد؛

نظارت استاندارد بر کالاهای صادر شده از مرز مهران

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت:امروزه استاندارد نقش مهمی در بخش های مختلف کشور دارد، یکی از این بخش ها صادرات کالا است که این مهم در مرز مهران هم اکنون انجام می شود.

نظارت استاندارد بر کالاهای صادر شده از مرز مهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;اسماعیل مهدوی پور رئیس اداره استاندارد مهران عنوان کرد: اداره استاندارد شهرستان مهران در سال ۱۳۸۳ در مرز بین المللی بهرام آباد مهران فعالیت خود را در خصوص نظارت بر کالاهای وارداتی و صادراتی، انجام بازرسی و نمونه برداری، انجام آزمون های تعیین ماهیت و صدور گواهینامه های انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی با استانداردهای ملی و انجام بازرسی و نظارت نمونه برداری از واحدهای تولیدی مراکز عرضه و فروش محصولات مشمول استاندارد مقررات استاندارد اجباری آغاز کرده است.

وی بیان کرد: اداره استاندارد شهرستان مهران دارای ۴ آزمایشگاه شیمیایی، میکروبیولوژی، ساختمانی و غذایی است که نقش بسزایی در توسعه و نظارت بر استاندارد ملی و حقوق مصرف کنندگان دارد.

مهدوی پور در خصوص قانون استاندارد خدمات آزمایشگاهی مربوط به گمرک افزود: بر اساس تبصره یک ماده ۳۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گمرکات کشور را موظف کرده که خدمات آزمایشگاهی موردنیاز خود را یا از آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد و یا از آزمایشگاه هایی که دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد هستند را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در خصوص ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی نیز با توجه به مشخصات نمونه، شکل ظاهری، واکنش پذیری آنها به برخی مواد، توضیحات صاحب کالا و صنعتی که مورد استفاده قرار می گیرند، آزمون های لازم را انجام و بررسی می شوند و گواهینامه تعیین ماهیت صادر و در اختیار گمرک قرار می گیرد.

انتهای پیام/ د

نظارت بر استاندارد کالاها

برچسب ها: استاندارد ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.