مدیر کل انتقال خون استان قم عنوان کرد؛

اهداکنندگان مستمر خون،رایگان واکسن هپاتیت بی دریافت می کنند

نوریان گفت:در این طرح اهداکنندگان مستمر خون گروه سنی ۲۹ سال به بالا از آغاز مهرماه با مراجعه به پایگاه‌های سلامت استان واکسن هپاتیت بی دریافت خواهند کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دکتر نوریان مدیر کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه بیماری هپاتیت ویروسی یک مشکل جهانی است که هیچ کشوری از آن در امان نیست گفت: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت دولت ها و مردم می بایست در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی هپاتیت در سال 2030 میلادی محقق شود .

وی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون هپاتیت نوع بی اهداکنندگان مستمر در راستای ریشه کنی هپاتیت های ویروسی به عنوان یک تهدید بزرگ سلامتی است، ادامه داد : ایران جز کشور هایی با شیوع نسبتاً پایین این نوع هپاتیت است و جمعیت اهداکنندگان خون نیز رقم شیوع بسیار پایین مارکر های هپاتیت B را در مقایسه با جامعه عمومی کشور دارا هستند .

واحدی گروه هدف این طرح را اهداکنندگان مستمر خون گروه سنی 29 سال به بالا (متولدین 1/1/68 به قبل) برشمرد و عنوان کرد: برنامه واکسیناسیون همگانی از سال 1372 آغاز شده است و پیشتر دو بسیج همگانی برای واکسیناسیون متولدین 1368 تا 1372 صورت گرفته است بنابر این تمرکز فاز اول این طرح بر روی آن دسته از اهداکنندگان مستمر خون است که سالانه دو بار خون اهدا می کنند و سن آنها بیش از 29 سال است .

وی با بیان اینکه برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری می بایست سه نوبت واکسن تزریق شود تاکید کرد: نوبت اول واکسن در زمان مراجعه، نوبت دوم یک ماه پس از مراجعه ی نوبت اول و نوبت سوم نیز 6 ماه پس از مراجعه نوبت اول خواهد بود و ضروری است هر سه نوبت به طور دقیق و در تاریخ های تعیین شده در محل بازو تزریق گردد .

او از تمامی اهداکنندگان مستمر خون خواست به تاریخ های درج شده در کارت های واکسیناسیون که در زمان مراجعه دریافت می کنند دقت نموده و در نگهداری این کارت ها کوشا باشند .

واحدی یادآورشد : این واکسن ها از طریق انیستیتو پاستور ایران تامین می شود و کلیه مراحل نگهداری و تزریق آن مطابق با استاندارد های بین المللی است .

دکتر نوریان مدیر کل انتقال خون استان قم بازه زمانی اجرای این بسیج همگانی را 5 ماه اعلام کرد و افزود : اهداکنندگان مستمر خون می توانند با در دست داشتن معرفی نامه هایی که از مراکز سازمان انتقال خون در استان قم دریافت کرده اند و یا با ارائه کارت شناسایی معتبر اهدای خون مستمر به پایگاه های سلامت در سطح استان مراجعه کنند .

دکتر نوریان برنامه واکسیناسیون را کاملاً رایگان اعلام کرد و گفت : اهداکنندگان مستمر خون که در سه نوبت دریافت کننده این واکسن ها خواهند بود هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد و این طرح به نوعی قدردانی از خدمات انسان دوستانه و کمک به ارتقای سلامت آنها است .

وی در پایان خاطرنشان کرد : دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون بر پوشش حداکثری جمعیت اهداکنندگان مستمر خون تاکید دارند و فراخوان اهداکنندگان مستمر جهت دریافت واکسن به صورت اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها، ارسال پیامک و تماس تلفنی توسط سازمان انتقال خون صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام/ح

اهداکنندگان مستمر خون واکسن هپاتیت بی دریافت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.