مدارس زنجان پذیرای ۱۹۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : در سال تحصیلی جدید مدارس استان پذیرای 194 هزار دانش آموز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال بازگشایی سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم متقارن است و با معرفت حسینی برای دانش آموزان همراه بود.

وی با بیان این که امسال برای اولین بار شهریه مدارس در سامانه ای مشخص است و اولیا می توانند با مراجعه به آن شهریه مدارس را مشاهده کنند افزود : شهریه مدارس غیردولتی به صورت الکترونیکی مشخص شده است، این شهریه برمبنای تعداد دانش آموز، کیفیت مدرسه، مربیان و امکانات مدارس غیرانتفاعی مشخص شده است.

به گفته رشتچی 76 مدرسه در استان به صورت هیئت امنایی اداره می شود که در سال تحصیلی 97- 98 ، 24 هزار و 778 دانش آموز در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

این مقام مسئول امسال شهریه این مدارس از طریق هیئت امنا تعیین و طبق دستورالعمل های مربوطه هزینه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 93 درصد دانش آموزان در کل استان ثبت نام شدند، خاطرنشان کرد: این رقم در دوره ابتدایی 99 درصد شامل 102 هزار نفر، در دوره اول متوسطه 99 درصد شامل 41 هزار و 500 دانش آموز و در دوره دوم متوسطه 88 درصد شامل 30 هزار دانش آموز و در مدارس استثنایی 90 درصد شامل 800 دانش آموز است.

رشتچی به نظام 6-3-3 و تغییر کتب درسی و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: در این راستا مدارس شناسایی شدند و در صورت نیاز به یک تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس مازاد به مدارس نیازمند ارسال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبارات ورزشی در قالب 57 قلم تجهیزات ورزشی به مدارس استان اشاره کرد و گفت: این تجهیزات به مدارس مناطق 14 گانه استان ارسال شده است.

رشتچی با اشاره به اینکه 470 مدرسه هوشمند در استان داریم، گفت: در سال جاری این تعداد به 500 مدرسه افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام /ک


ثبت نام بیش از 93 درصد دانش اموزان زنجانی در مدارس

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.