مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

خودکفایی در تولید روغن نباتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در تولید روغن نباتی و بی نیازی به واردات آن از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

خودکفایی در تولید روغن نباتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛مشاور وزیر و مدیر طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گردهمایی مدیران جهاد کشاورزی استان در ارومیه  گفت: باتوجه به نیاز کشور سالانه به ارزش ۴ میلیارد دلار روغن خوراکی نباتی از خارج وارد کشور می شود که در صورت توسعه کشت دانه‌های روغنی مخصوصا کلزا می توان این میزان واردات را کاهش داد.

 مهاجر در ادامه با اشاره به ترویج کشت تناوب کلزا در کشور گفت: سالانه حدود ۶ میلیون گندم دیم و آبی در کشور کشت میشود که برای ارتقای کیفیت کشت بعدی گندم و همچنین افزایش راندمان تولید دانه‌های روغنی امسال پیش بینی شده در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ در ۳۸۰ هزار هکتار کلزا کشت شود که در این صورت میزان تولید کلزای گندم به ۳۲۰ هزار تن برسد.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص ۴۰ تن بذر کلزار به کشاورزان برای سال زراعی ۹۷ و ۹۸ گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار کلزار در استان کشت خواهد شد که با این میزان کشت پیش بینی می شود ۲۵ هزار تن کلزار برداشت شود.

 

انتهای پیام/ی

 

برداشت ۲۵ هزار تن کلزار در استان آذربایجان غربی

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.