راه‌اندازی ۹۰ موکب اربعین حسینی در استان قزوین

جانشین ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت:امسال ۹۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در استان قزوین برپا می‌شود.

 آشناگر جانشین ستاد اربعین حسینی استان قزوین در حاشیه سومین جلسه این ستاد  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  با بیان این‌که خدمات‌دهی خیران استان به زائران حسینی در سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته افزود: در سال ۹۵ در استان قزوین، ۴ موکب راه اندازی شده بود که در سال ۹۶ این تعداد به ۵۲ موکب افزایش پیدا کرد و برای امسال هم پیشبینی می‌شود این تعداد به ۹۰ موکب افزایش یابد.

وی افزود: موکب‌های اربعین حسینی امسال بعد از دهه محرم راه‌اندازی خواهند شد.

آشناگر اضافه کرد: سال گذشته به‌صورت رسمی ۱۵ هزار زائر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد با لحاظ ۵ هزار نفری که سال گذشته به‌صورت غیررسمی شرکت کردند، برای ۲۰ هزار نفر روادید (ویزا) صادر شود.

وی افزود: تاکید ما بر این است که زائران اربعین به‌صورت کاروانی و رسمی به عتبات عالیات اعزام شوند چرا که تدارکات، امنیت و خدمات‌دهی در قالب کاروان‌ها بهتر خواهد بود.

جانشین ستاد اربعین حسینی گفت: در سال گذشته مردم استان قزوین دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای پذیرایی زائران حسینی کمک کردند که حدود ۶۵۰ هزار وعده غذایی بین زوار تقسیم شد و ۱۶۰ هزار نفر هم برای استراحت توسط مردم پذیرایی شدند.

آشناگر اضافه کرد: سال گذشته ۸۳۰ نفر هم به‌عنوان خادم به کربلای معلی اعزام شدند و به مردم خدمات دادند.

وی افزود: امسال هم شهرداری قزوین در مرز مهران متولی حمل و نقل زائران با هماهنگی استان‌های معین خواهد بود.

لازم به‌ذکر زمان ثبت‌نام برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی متعاقبا اعلام خواهند.
انتهای پیام/.

امسال 90 موکب آماده پذیرایی از زائران  اربعین حسینی خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار