توزیع پنل‌های خورشیدی در مناطق ییلاقی عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: پنل های خورشیدی به منظور تامین روشنایی و برق عشایر در تابستان امسال در مناطق ییلاقی برخی شهرستان‌های استان توزیع شده است.

معرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل  امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: زندگی عشایری یک زندگی سراسر تلاش بوده که هر عضو خانواده عشایر نقش مهم و بسزایی در تولید دارند به طوری که هر چادر عشایر به عنوان یک کارگاه تولیدی به شمار می‌رود که در راستای تولید مواد لبنی، پروتئینی و صنایع دستی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و خواسته مقام معظم رهبری به صورت عینی و عملی در زندگی عشایر نمود پیدا کرده است، گفت: انتظار می‌رود به منظور تامین آسایش و راحتی هر چه بیشتر این قشر تلاشگر و فزایش تولیدات آنها مسئولان حمایت‌های لازم را از این قشر در استان داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در مورد مشکلات عشایر استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل عشایر استان آب آشامیدنی و راه بوده که تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های لازم زمینه‌ساز حل هر چه بیشتر مشکلات این قشر تلاشگر باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

آذری با اشاره به توزیع پنل‌های خورشیدی در مناطق ییلاقی در سطح استان تصریح کرد: به منظور تامین روشنایی و برق عشایر در تابستان امسال و در مناطق ییلاقی برخی شهرستان‌های استان شاهد توزیع پنل‌های خورشیدی در بین عشایر بودیم که استقبال عشایر نیز از استفاده از این پنل‌ها مناسب بوده است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل همچنین از آغاز کوچ پاییزه عشایر استان از ابتدای مهرماه خبر داد و افزود: باید عشایر کوچ خود را از ابتدای مهرماه آغاز کنند چرا که تاخیر در این امر با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌ها در اواخر مهرماه ممکن است که برخی خسارت‌ها را در این زمینه به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ع

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار