چین: به تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا پاسخ می‎‌دهیم

با تشدید جنگ تجاری واشنگتن و پکن، دولت چین تهدید کرد هرگونه تعرفه‌های جدید آمریکا بر کالا‌های چینی را تلافی خواهد کرد.

چین: به تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا پاسخ می‎‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با احتمال اعلام تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا بر واردات محصولات چینی به این کشور، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد چنانچه آمریکا اقدام به اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید کند، دولت چین به این اقدام پاسخ خواهد داد.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری در پکن افزود هر گونه گفتگویی بین دو کشور باید در سطح برابر انجام شود.

احتمال می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بزودی تعرفه‌های گمرکی جدیدی را در مورد دویست میلیارد دلار واردات کالا‌های چینی به این کشور اعلام کند.

 لو جی‌وِی، وزیر سابق امور دارایی و مالی و رئیس صندوق ملی ارزی چین گفت پکن باید واشنگتن را از طریق کاهش صادرات محصولات مورد نیاز شرکت‌های آمریکایی با هدف پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای تحت فشار قرار دهد.

روز دوشنبه نیز یک روزنامه رسمی چین به دنبال وضع تعرفه از سوی واشنگتن و پکن بر پنجاه میلیارد دلار محصولات وارداتی از یکدیگر، خواستار اتخاذ تمهیدات تهاجمی تری برای «تعمیق درد آمریکایی‌ها» شد.

پکن در حال حاضر مشغول بررسی دعوت هفته گذشته واشنگتن برای احیای گفتگو‌ها در رابطه با دعوای دو طرف بر سر سیاست‌های چین در زمینه فناوری و طرح‌های این کشور برای توسعه فناوری‌ها در زمینه رباتیک تحت حمایت دولت است.

مقامات آمریکایی می‌گویند این سیاست چین ناقض تعهدات آن مبنی بر باز کردن در‌های بازار‌های خود است و همچنین سبب تنزل جایگاه آمریکا به عنوان کشور پیشتاز صنعتی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار