نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری خبر داد؛

نهضت عاشورا الگوی همه ملت‌های آزاده جهان

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید وجوهات مشترک و شاخص‌های الگو گیری از نهضت عاشورایی در انقلاب اسلامی را رصد کرده و برای نسل جوان به‌درستی تبیین شود.

نهضت عاشورا الگوی همه ملت‌های آزاده جهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; آیت‌الله سید محسن سعیدی گلپایگانی، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری،  در نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان، عنوان کرد: عاشورای حسینی سرمشق و الگوی انقلاب اسلامی است.

وی، بابیان اینکه امام ‌حسین (ع) و یاران باوفایش درصحنه و قیام عاشورا به دنبال الگوسازی بودند، اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و نهضت حسینی در سخنان، رفتار و اعمال خود همواره به دنبال الگوسازی بودند که این الگوسازی تنها مربوط و مختص عاشورا نبوده بلکه همه زمان‌ها و همه جوامع را دربرمی گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری،افزود: امام حسین (ره) درصحنه کربلا و واقعه عاشورا نشان دادند که در اگر طول اعصار بعدی همانند وضعیتی مثل کربلا ایجاد شود و امام عدلی وجود داشته باشد و در مقابل آن نیز ظالم و جائری وجود داشته باشد، بدانند که امام عدل با شخص ظالم در مقابل هم بوده و مماشاتی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/ د

الگو گیری از نهضت عاشورایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.