تولیدات کیفی‎تر با اصلاح ماشین‎‌آلات سیمان دورود/ تامین مالی طرح فولاد ازنا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه سیمان دورود یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی در استان لرستان است که با اصلاح ماشین‎آلات می‎تواند تولیدات مرغوب‎تر و کیفی‎تری داشته باشد.

تولیدات کیفی‎تر با اصلاح ماشین‎‌آلات سیمان دورود/ تامین مالی طرح فولاد ازنابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد شریعتمداری عصر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع صنایع غذایی گهر این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ‎زنی طرح تولید شمش منیزیم در شهرستان ازنا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت ممکن عملیات اجرایی این واحد در حوزه تولید منیزیم که یکی از نیاز‌های امروز کشور است، آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فروسیلیس مورد نیاز برای این کارخانه از معادن شهرستان ازنا تامین می‎شود، به هیچ وجه وابستگی و نیازمندی خارجی ندارد و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است که در استان لرستان بدون ارزبری فلز با ارزش منیزیم را تولید می‎کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از تولیدات این واحد در داخل مصرف شده و بخش دیگر به خارج از کشور صادر می‎شود و با این تفاسیر در واقع یک واحد تولیدی صادرات محور است.

وی تاکید کرد: طرح شمش منیزیم به دریافت وام از صندوق توسعه ملی نیاز دارد که موضوع برای این صندوق ابلاغ شده است.

شریعتمداری به بازدید از طرح فولاد ازنا اشاره و تاکید کرد: این طرح بزرگ فولادی با توجه به منابع مالی قابل ملاحظه مورد نیاز به مشارکت بیشتر با بخش خصوصی یا عمومی نیازمند است، البته در این بخش از فعالیت به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، تا با توجه به رایزنی‎های صورت گرفته با یکی از بانک‌ها در اولین فرصت نیاز مالی را برای ادامه فعالیت پروژه تامین کند.

وی به بازدید خود از طرح تولید پریفرم و آب معدنی در شهرستان دورود اشاره کرد و گفت: در روز‌های گذشته برخی از واحد‌هایی که نیازمند پت بود با مشکلاتی مواجه شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: البته با تصمیم ستاد اقتصادی و برداشتن رقابت در مجموعه بورس شرایط مطلوبی فراهم می‎شود تا خریداران واقعی این جنس‎های شیمیایی محصولات مورد نیاز خود را با قیمت اعلام شده در بورس تهیه کنند.

وی با اشاره به تولید سه نوع آب را در سه ظرفیت در این واحد تولیدی گفت: این آب با PH بسیار خوب که برای گوارش ارزشمند است، تولید می‎شود.

شریعتمداری بیان کرد: این واحد در کنار فعالیت‎های خود در حال توسعه است که امید می‌رود این کار با کمک بانک ملی ایران صورت گرفته و منجر به مشارکت بخش خصوصی شود.

وی در ادامه مسیر از کارخانه سیمان دورود بازدید می‎کند، افزود: این کارخانه که یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی در استان لرستان است، با اصلاح ماشین‎آلات می‎تواند تولیدات مرغوب‎تر و کیفی‎تری داشته باشد.

پیشنهاد واردات ۲۵ هزار تن شیر خشک صنعتی در حال بررسی است

محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی دورود با بیان اینکه لرستان با تقدیم شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار کارنامه درخشانی در همراهی با سیاست‌های انقلاب و امام (ره) دارد، اظهار داشت: تصمیمات خود را در این سفر وعده می‌دهیم که پیگیری خواهیم کرد.

بیکاری و تعطیلی واحد‌های صنعتی لرستان به سیاست‌های غلط اقتصادی برمی گردد

وی با تاکید بر امید آفرینی در جامعه گفت: اگر در ملتی یاس و ناامیدی شکل بگیرد کار پیچیده و سخت می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جمعیت بیکار در لرستان و تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی این استان طی سال‌های گذشته گفت: این امر به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی غلط در کشور بوده است.

۸ هزار و ۸۹۶ واحد صنعتی جواز تاسیس گرفته اند

شریعتمداری با اشاره توطئه‌های اقتصادی دشمن گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۱۶۹ جواز ایجاد واحد صنعتی در لرستان صادر شده است و این نشان می‌دهد همچنان امید برای تاسیس واحد صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت در کشور ۸ هزار و ۸۹۶ واحد جواز تاسیس گرفته اند، گفت: در این راستا به لحاظ تعداد و میزان سرمایه گذاری ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

ایمیدرو و ایدرو موظف به سرمایه گذاری در لرستان هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۴۱ واحد صنعتی در لرستان طی امسال گفت: ایمیدرو و ایدرو موظف به سرمایه گذاری در لرستان هستند.

نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات صنعت کشور است

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت کشور نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، تصریح کرد: در سه قوه این امر در دستور کار است و اصلاحیه این قاتون باید در مجلس مصوب شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه تامین اجتماعی واحد‌های صنعتی لرستان گفت: مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه جلسه ستاد ملی تسهیل را برگزار خواهیم کرد، گفت: در این جلسه در مورد فاز ۴ سیمان دورود و مشکلات جاری آن کار ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

شریعتمداری با اشاره به پیگیری در شورای پول و اعتبار برای تامین اعتبار فاز ۴ سیمان دورود گفت: همچنین سیمان فارسیت دورود نیز دارای مشکلاتی بوده که باید به طور حتم تعریف جدیدی برای این واحد داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین چشم انداز حوزه صنعت و معدن لرستان اظهار داشت: در مورد فولاد ازنا نیز بانک عامل وعده داده که تسهیلات لازم برای این واحد را اختصاص دهد و با توجه به حجم کار، این واحد نیازمند یک شریک جدید است.

اختصاص ۵۸ میلیارد اعتبار ریالی و ۶ میلیون تسهیلات ارزی به «بایر افلاک»

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر اینکه بایر افلاک یک شرکت امید بخش است و کار عظیمی در آن صورت گرفته است، گفت: در این راستا ۵۸ میلیارد اعتبار ریالی و ۶ میلیون دلار تسهیلات ارزی این واحد برای اجرای فاز انسانی آن پرداخت خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به کلنگ زنی سیمان سفید ازنا گفت: در مورد فولاد چدن نیز پیگیری لازم برای تامین سفارش این واحد صورت خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به توقف خروج شیر صنعتی از کشور برای کمک به دامداران گفت: همچنین پیشنهاد واردات ۲۵ هزار تن شیرخشک صنعتی به دولت داده شده که در حال بررسی است.

انتهای پیام/ ب

وزیر صنعت از صنایع غذایی گهر دورود بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.