ایجاد خوشه «فرش» در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از ایجاد خوشه «فرش» در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت : یکی از سیاست‌های اشتغالزایی سازمان صنعت، معدن و تجارت توسعه خوشه های صنعتی است که یکی از راهکارهای آن افزایش زنجیره تولید و متناسب با آن ظرفیت اشتغال در استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه این مهم را با شناسایی خوش‌ های صنعتی در استان پیگیری کردیم، افزود: از این تعداد سه خوشه را اجرایی کردیم که ۲ خوشه نان برنجی و پلی‌اتیلن به اتمام رسیده و خوشه فرش نیز در دست اقدام است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، عاملین خوشه فرش شناسایی شدند و در این راستا اعضا به نمایشگاه های مختلفی اعزام شدند که در آن نمایشگاه ها تولیدات داخلی خوشه فرش عرضه می شد.

کردستانی افزود: همچنین به صورت رایگان مکانی در شهرک صنعتی بیستون در اختیار این اعضا برای طراحی فرش قرار گرفت و یک مکان برای آزمایشگاه تک رنگ و مسائل رنگرزی در مرکز فناوری شهرک صنعتی بیستون نیز تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: همزمان زمینی به یکی از عوامل خوشه برای پشم ریسی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه افزود: درصدد این هستیم پس از خروج این شرکت، اعضای خوشه فرش بتوانند روی خود بایستند که در این میان اقداماتی نظیر آموزش کارهای گروهی، ارتقای زنجیره ارزش، توسعه بازار و توسعه منابع انسانی انجام شده است.

کردستانی با بیان اینکه به منظور حمایت از طرح توسعه فرش ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم گفت: به دنبال اجرای این طرح ۱۰۰ مورد اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه افزود: یکی از فعالیتهای شهرک صنعتی در جهت حمایت از این مجموعه ها برگزاری کلاسهای آموزشی برای بافندگان در هرسین، کرمانشاه و سایر شهرستان های استان بوده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که مرکز پشم ریسی غرب کشور راه اندازی شود با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال ۱۸ اشتغال مستقیم و ۱۰۰ اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود همچنین به دنبال حمایت از مرکز رنگ رزی ارگانیک با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون ریال اشتغالزایی مستقیم برای سه نفر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/د

افزایش زنجیره تولید و متناسب با آن ظرفیت اشتغال در استان

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار