گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از عجیب‌ترین بیماری‌های جهان؛

«مورژلونز» یک توهم روانی با دلایلی نامعلوم! + تصاویر

مورژلونز بیماری ناشناخته‌ای که در آن یک دسته مورچه زیر پوستتان زندگی می‌کنند و شما را آزار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که صحبت از بیماری‌های مرگبار می‌شود ذهن‌مان به سمت بیماری‌هایی چون سرطان، ایدز، بیماری‌های قلبی و غیره می‌رود، غافل از اینکه برخی از این بیماری‌های کشنده ارتباطی با این موارد ندارد  و بر اثر عواملی مختلف از جمله اختلالات هورمونی دربدن انسان رخ می‌دهند؛ بیماری‌هایی نادر که با تاثیر بر ظاهر انسان، عواقبی دردناک به همراه خواهند داشت؛ در این بخش به معرفی برخی از عجیب‌ترین بیماری‌های جهان می‌پردازیم.

مورژلونز یا مورگلونز (Morgellons) جزو دسته‌ای از بیماری‌های عجیب و ناشناخته است که کمتر به گوش شما خورده است؛ مورژلونز بیماری است که در سال 2002 برای اولین بار شناخته شد، فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود در ابتدا نشانه‌های خاصی دارد و معمولا از علائم ناخوشایندی که بر روی پوست بدن به وجود می‌آید شکایت می‌کند، افراد مبتلا اصولا از خزیدن چیزی مانند دسته‌ای از مورچه‌ها در زیر پوست خود شکایت دارند.


بیشتر بخوانید: 10 بیماری عجیب و نادر در جهان/ از سندرم زیبای خفته تا آلیس در سرزمین عجایب+ تصاویر


افرادی که به مورژلونز به دلیل خارش زیادی که دارند پوستشان دچار زخم‌های دردناک می‌شود؛ این زخم‌های دردناک از رشته‌های رنگی به رنگ‌های قرمز و آبی تشکیل شده است، این بیماری شیوع چندانی ندارد و می‌توان گفت تنها هزاران نفر در فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند و نفراتی محدود در اروپا، آفریقای جنوبی، ژاپن، فیلیپین، اندونزی و استرالیا به این بیماری مبتلا هستند.

پزشکان معتقدند برخی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند تنها توهمات ذهنی دارند و به نوعی بیماری روانی مبتلا هستند اما برخی دیگر آن را بیماری واقعی و ناشناخته می‌پندارند.

علائم بیماری مورژلونز  چیست؟

افرادی که به مورژلونز  مبتلا می‌شوند دارای 2 نوع علائم فیزیکی و علائم روانی هستند؛ علائم فیزیکی شامل احساس خزش ثابت در زیر پوست، احساس  هجوم ضایعات پوستی، احساس خزیدن، گاز گرفتن در زیر پوست، ظهور الیاف و گرانول آبی، سیاه و سفید یا قرمز در زیر پوست، خستگی مزمن، اختلال در تمرکز مغزی، اختلال پیش فعالی با کمبود توجه، اختلال دوقطبی، افسردگی یا ریزش مو دارند، علائم روانی شامل  از دست دادن حافظه کوتاه مدت، کمبود توجه، اختلال دوقطبی یا اختلال وسواس، اختلال در پردازش تفکر (مه مغز)، احساس افسردگی و انزوا است.


بیشتر بخوانید: بیماری های نادر که باعث قدرت خارق العاده در بدن می‌شوند!/از نداشتن حس ترس تا حافظه باورنکردنی


تعدادی از پزشکان بیماری‌های روانی مشاهده شده در این افراد را حاصل ناتوانی آن‌ها در مقابل بیماری می‌دانند؛ پزشکان اعتقاد دارند بین آگروباکتریوم، مهندسی ژنتیک و مورژلونز ارتباطی وجود دارد.

خوب است بدانید که آگروباکتریوم باکتری است که در گیاهان از طریق انتقال DNA توموری ایجاد می‌کند و آگروباکتریوم در مهندسی ژنتیک به عنوان ذرت، سویا، کلزا، چغندر قند، یونجه و سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعدادی از پژوهشگران ادعا دارند که آگروباکتریوم  می تواند بر DNA انسان نیز تاثیر بگذارد، قابل ذکر است هیچ شناخت و درک قطعی از این بیماری و روش انتقال آن وجود ندارد.

عواملی که منجر به بروز مورژلونز می شود

 به گفته پزشکان این بیماری به دلیل وجود نوعی انگل به وجود می‌آید، برخی دیگر اعتقاد دارند که باکتری‌هایی در ارتباط با بیماری لایم ایجاد می‌شود و برخی دیگر می‌گویند یک قارچ انگلی باعث بروز این بیماری می‌شود؛ پزشکان معتقد هستند تحقیقات بیشتری برای تعیین علت قطعی مورژلونز مورد نیاز است، به احتمال زیاد علت اصلی این بیماری، ترکیبی از یک بیماری قارچی و شرایط باکتریایی یا انگلی است، هنگامی که سیستم ایمنی بدن به خطر بیافتد، چند عفونت همزمان شایع است.


بیشتر بخوانید: وحشتناک ترین بیماری نادر دنیا/ اگر دلش را ندارید نبینید(+18)


آیا  مورژلونز قابل درمان است؟

این بیماری درمان قطعی ندارد تنها می‌توان با تجویز برخی داروهای ضد انگلی، آنتی بیوتیک و داروهای ضد قارچ شدت این بیماری را کاهش داد؛ اگر پزشکان تشخیص دهند که مورژلونز نوعی بیماری روانی است که فرد باید تحت ارزیابی روانپزشکی قرار گیرد و داروهای ضدتوهم مصرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
خیلی نگران شدم. مادر من دوماه پیش همچین علایمی داره ده روز بستری بود دکتر تشخیص داده که زونا گرفته اما اون بعضی وقتا همچین علایمی داره علایمی مثل توهم مشکل روانی چیزی زیر قفسه سینه وکمراحساس میکنه داره راه میره انگاریه چیزی زیر بدنش نیشش میزنه
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۰۹:۰۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
این بیماری قابل درمان می باشد. تو ایران هم داریم.این بیماری بصورت جوش رو پوست ایجاد میشه و خارش پیدا می کنه و در اثر خاروندن التهاب پیدا می کنه و خونریزی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۰۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
علت اکثربیماریهای روانی نبودخواب راحت ازدست محیطی هست که افرادتوش هستن وبگوومگوهایی که آزارشون داده ونتوانستندربرابرش اقدام معقولی انجام بدن راضی نگه داشتن همه برای یک فردبسیارسخت هست همه یک دین ویک عقیده راندارندوافرادهمواره طعنه ونیش وکنایه رازیرپوستشون حس میکنندوجان به عزرائیل روانشون میدهندوبعدمیشه این مریضی صعب العلاج دوقطبی افراددوقطبی رادردل کویرهم رهاکنندمیتوانندروی پاهای خودبایستندبشرطی که بگوومگونباشدوحریم خصوصی داشته باشند.این افراداستقلال طلب وکمال گراوآرمانگراوبی آزارهستندودرعین حال ساده وزودباوروکمترعلاقه ای به کلاس سوادآموزی دارند.
United States of America
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
انشاالله ترامپ دچاراین بیماری بشه...
آخرین اخبار