نزول قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین باعث کاهش قیمت نفت و طلا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین و تأثیر آن بر میزان تقاضای نفت خام برنت، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 44 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 77 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 28 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 68 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد بر روی برخی کالاهای چینی به ارزش حدود 200 میلیارد دلار، 10 درصد تعرفه های وارداتی اعمال خواهد کرد.

داده های رسمی دو کشور آمریکا و چین نشان می دهد پالایشگاه های نفتی آمریکا در هفته گذشته روزانه حدود 17.7 میلیون بشکه نفت تولید کرده اند. این درحالی است که چین حدود 11.8 میلیون بشکه نفت در ماه اوت مصرف کرده است.

بر اساس تحلیل کارشناسان، تعرفه های وارداتی باعث کاهش فعالیت های اقتصادی در دو کشور آمریکا و چین خواهد شد و در نتیجه این مسئله باعث کاهش رشد تقاضا می شود؛ زیرا در این صورت از سوخت کمتری برای مبادله کالاها استفاده خواهد شد.
این درحالی است که احتمال کاهش ذخایر نفتی که به دنبال تحریم های آمریکا علیه ایران –سومین تولیدکننده بزرگ اوپک—ایجاد می شود باعث تقویت قیمت طلای سیاه خواهد شد. تحریم های آمریکا علیه بخش انرژی ایران از ماه نوامبر سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است در ماه جاری میلادی در نشستی در الجزایر درباره سناریوهای مربوط به عرضه نفت گفتگو کنند.

بهای طلا هم پس از آنکه در معاملات پیشین با 0.6 درصد افزایش همراه بود، امروز (سه شنبه) به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا روندی نزولی را طی کرد. افزایش ارزش دلار پس از آن رخ داد که آمریکا تعرفه های وارداتی جدیدی را بر روی حدود 200 میلیارد دلار از محصولات چینی وارد کرد. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1199.20 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد افزایش همراه بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار