عطا محمد نور در واکنش به درگیری پلیس با معترضین انتخاباتی در هرات گفت: دولت باید به جای توسل به خشونت به خواست احزاب سیاسی پاسخ دهد.

واکنش «عطا محمد نور» به درگیری پلیس و معترضین انتخاباتی در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطا محمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی و عضو رهبری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در واکنش به درگیری پلیس با معترضین انتخاباتی در هرات گفت: دولت باید به جای توسل به خشونت به خواست احزاب سیاسی پاسخ دهد.

وی در بیانه ای نوشت: «هشدار می دهم که اگر به زود ترین فرصت همکاران تحصن کننده ما در هرات را که به صورت غیر قانونی به بند کشیده شده اند رها نشوند با موج بی پیشینه مردم روبرو خواهد شد که عواقب آن به دوش حکومت می‌باشد.»

نور افزود که دولت توان مقابله با موج خشم مردم را ندارد و بهتر است نیروهای امنیتی در جهت آسایش مردم به کار گرفته شوند.

به تازگی شماری از هواداران ائتلاف بزرگ ملی دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در ولایت های بلخ، هرات و قندهار مسدود کرده‌اند. به دنبال این موضوع، روز یکشنبه هفته جاری نیروهای پلیس هرات به معترضین حمله کرده و تعدادی از آنها را به بند کشیدند.

بایمتریک رای دهندگان در روز انتخابات، تغییر سیستم انتخاباتی از رای واحد غیر قابل انتقال به رای واحد قابل انتقال و دادن سهم نظارتی به احزاب از خواسته های ائتلاف بزرگ ملی و احزاب سیاسی هستند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.