کرمانشاه در بخش کشاورزی جایگاه مطلوبی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در  تولید محصولات کشاورزی در کشور جایگاه مناسبی دارد.

به گزارش خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در تولید محصولات کشاورزی در کشور جایگاه مناسبی دارد، گفت: کرمانشاه در تولید و عملکرد نخود دارای رتبه اول کشوری، در جو رتبه دوم عملکرد کشوری، در ذرت در عملکرد و تولید رتبه چهارم را دارد و در تولید گندم، کلزا و چغندرقند رتبه های برتر را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: در تولید محصولات زراعی و اکثر محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، سیب زمینی، ذرت، پیاز و چغندرقند جایگاه مناسبی در کشور داریم.

شهبازی افزود: در کلزا نیز که یک محصول استراتژیک است امسال با توسعه ای که داشتیم توانستیم ۲۰هزار تن کلزا را تولید کنیم.

سلیمانی نماینده مردم شهرستانهای کنگاور، صحنه و هرسین  وضعیت بخش کشاورزی را اثربخش و امیدآفرین دانست و گفت: از ارتقا و اثربخشی کشاورزی استان خوشحالیم زیرا رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کشاورزی استان کرمانشاه در مسیر توسعه قرار گرفته افزود: اجرای باغات مدرن، سیستم های نوین آبیاری، استفاده از شیوه های کشاورزی روز دنیا در زراعت، دامپروری و... در استان کرمانشاه مشهود است.

سلیمانی با بیان اینکه خرید ۱۱میلیون تن گندم در کشور افتخار بزرگی است بیان کرد: این مهم به راحتی بدست نیامده و نشان از فکر و تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و بکارگیری علم روز کشاورزی است.


انتهای  پیام/ز

خرید ۱۱میلیون تن گندم در کشور افتخار بزرگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار