ذوالقدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی برای دولت بار مالی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارای بار مالی نمی‌داند لذا بر مصوبه خود اصرار دارد.


طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی برای دولت بار مالی نداردسیده‌فاطمه ذوالقدر  عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایراد اصل هفتاد و پنجی شورای نگهبان به این طرح گفت: کمیسیون مشترک با این نظر شورای نگهبان موافق نیست و تصمیم دارد که آن را نپذیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: کمیسیون مشترک متشکل از اعضای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و برنامه و بودجه است که ظرف مدت شش ماه بر روی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کار کارشناسی انجام داده است.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک معتقدند که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بار مالی برای دولت ندارد زیرا این وزارتخانه قرار است با همان ساختار، نیروها، دفاتر، ساختمان و ... میراث فرهنگی تشکیل شود .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید با شورای نگهبان در این مورد رایزنی بیشتری انجام و دلایل کمیسیون مشترک برای آنها توضیح داده شود، اظهار کرد: در صورت نپذیرفتن شورای نگهبان و اصرار مجلس بر این مصوبه، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار