لیگ قهرمانان اروپا

استارت قهرمان اروپا مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

دومین شب از فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود و تیم های چهار گروه دوم به میدان می روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دومین شب از فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود و تیم های چهار گروه دوم به میدان می روند.

استارت قهرمان اروپا بدون رونالدو و زیدان مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

گروه E

آژاکس - آئک آتن (ساعت 21 و 25 دقیقه)

تیم های آژاکس هلند و آئک آتن یونان نخستین بازی این گروه را در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا برگزار می کنند. هر دو تیم در تلاشند تا همراه با بایرن مونیخ که مدعی اصلی صعود از این گروه است، راهی مرحله بعد شوند.

آژاکس که در فصل جدید لیگ هلند عملکرد خوبی داشته، توانسته از پنج دیدار خود چهار پیروزی  و یک تساوی به دست آورد و پایین تر از آیندهوون که هر پنج بازی خود را برده در رتبه دوم قرار بگیرد.این تیم با عبور از تیم های اشتورم گراتس اتریش و استاندادر لیژ بلژیک در مرحله پلی آف توانست جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کند.

آئک آتن یونان که مانند آژاکس در رتبه دوم لیگ خود به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به المپیاکوس قرار دارد، با عبور از مرحله پلی آف گام به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گذاشت. شاگردان مارینوس اوزونیدیس ، سلتیک اسکاتلند و ویدئوتون مجارستان را در پلی آف شکست داد و به این مرحله رسید.

آخرین مصاف این دو تیم به لیگ قهرمانان فصل 95-1994 برمی گردد که که تیم هلندی در در بازی رفت و برگشت در دور گروهی آئک آتن را شکست داد. در آن سال آژاکس توانست برای آخرین بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.

آئک آتن از فصل 07-2006 تاکنون موفق به حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا نشده بود.

آژاکس تنها یک دیدار از شش بازی آخر خانگی خود را در لیگ قهرمانان باخته است.

بنفیکا - بایرن مونیخ (ساعت 23 و 30 دقیقه)

باوارایی ها که در گروه چندان دشواری قرار نگرفته اند و در نخستین بازی شان در این جام در پرتغال مهمان تیم بنفیکا هستند.

بایرن در حالی گام به این مسابقه می گذارد که لشکری از مصدومان روی دست نیکو کواچ مانده است.کومان، تولیسو ، رافینیا، گورتسکا و ریبری مصدومان بایرن برای این مسابقه هستند. البته فرانک ریبری که تمرین دیروز بایرن را از دست داد، احتمال دارد به این مسابقه برسد.گورتسکا نیز در لیست بایرن برای بازی امشب قرار گرفته و شاید به کار گرفته شود.  با این حال کواچ می داند که باید هر طور شده در لیگ قهرمانان نتیجه بگیرد. پیروزی در بوندس لیگا و فتح جام های داخلی ملاک موفقیت برای یک سرمربی برای هواداران و مدیران بایرن محسوب نمی شود. باوارایی ها در آلمان بی رقیب هستند و می خواهند پس از چند سال دوباره بر بام فوتبال اروپا بایستند.

در طرف مقابل بنفیکا که در حال حاضر ضدرنشین لیگ پرتغال است، با عبور از مرحله پلی آف و شکست تیم های فنرباغچه و پائوک به مرحله گروهی رسید و دوست ندارد، در این مرحله متوقف شود. بنفیکا نیز مانند بایرن چند بازیکن مصدوم دارد که دست روی ویتوریا سرمربی تیم را بسته است. امید پرتغالی ها در خط حمله به پیتزی مهاجم 28 ساله تیمشان است که در چهار بازی ابتدایی لیگ پرتغال چهار گل زده و دو پاس گل هم داده است.

آخرین دیدار دو تیم در فصل 16-2015 بود که که بایرن در مجموه دو بازی رفت و برگشت با نتیجه سه بر دو پیروز شد.

بنفیکا هرگز موفق به شکست بایرن در رقابتهای اروپایی نشده است.پنج شکست و سه تساوی حاصل رویارویی این تیم با باوارایی ها بود.

هر سه مسابقه ای که بنفیکا در رقابتهای اروپایی میزبان بایرن بود با تساوی به پایان رسید.

بایرن مونیخ تنها یک مسابقه از 12 دیدار قبلی اش را مقابل تیم های پرتغالی باخته است.

استارت قهرمان اروپا بدون رونالدو و زیدان مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

گروه F

شاختاردونستک - هوفنهایم (ساعت 21 و 25 دقیقه)

در نخستین دیدار گروه F تیم های  شاختار و هوفنهایم در ورزشگاه متالیست شهر خارکوف اوکراین به مصاف هم می روند. شاختار در حالی گام به این دیدار می گذارد که فصل جدید رقابتهای لیگ اوکراین را با قدرت آغاز کرده و اختلاف پنج امتیازی با تیم دوم جدول در هشت هفته ابتدایی لیگ ایجاد کرده است.  پائولو فونسکا سرمربی پرتغالی شاختار روی درخشش جونیور مورائس  مهاجم 31 ساله برزیلی برای این مسابقه حساب باز کرده . مهاجمی که در هشت هفته ابتدایی لیگ اوکراین هفت گل زده است.

در طرف مقابل هوفنهایم با سرمربی جوان و 31 ساله خود جولیان ناگلسمان که تعریف و تمجید های زیادی از او می شود و در تابستان حتی پیشنهاد سرمربی گری رئال مادرید را نیز رد کرد، فصل جدید رقابتهای لیگ آلمان را خوب شروع نکرده است و سه امتیاز از سه بازی خود به دست آورده است.آدام سالایی مهاجم 193 سانتی متری و مجارستانی که سه گل در سه هفته ابتدایی بوندس لیگا زده در کنار آندری کراماریچ مهاجم کروات هوفنهایم زوج خطرناکی را در خط حمله این تیم تشکیل داده اند.

شاختار سیزدهمین حضورش در رقابتهای لیگ قهرمانان را تجربه می کند که در کشور اوکراین پس از دیناموکیف با 16 حضور ، رکورد دار است.

15 دیدار آخر شاختار در لیگ قهرمانان اروپا مساوی نشده است.(شش برد و 9 شکست)

شاختار در 10 بازی آخرش در لیگ قهرمانان موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

هوفنهایم برای نخستین بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند.

هوفنهاین سیزدهمین تیم آلمانی است که حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می کند.

منچسترسیتی - لیون (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیگر بازی این گروه را تیم های منچسترسیتی و لیون برگزار می کنند.سیتی در حالی در ورزشگاه اتحاد از تیم فرانسوی میزبانی می کند که در گروه دشواری در لیگ قهرمانان قرار نگرفته است و به نظر نمی رسد برای صعود به مشکل بخورد.سیتی که فصل گذشته نیز تیم مقتدری داشت در نهایت با شکست مقابل لیورپول از دور رقابتها حذف شد و امسال می خواهند دوباره شانس خود را برای قهرمانی در این رقابتها امتحان کنند. دی برونه و آگوئرو دو ستاره سیتی مصدوم هستند. دی بروینه که چند ماه دور از میادین است و آگوئرو هم احتمالا به این بازی نمی رسد.

گواردیولا در بازی برگشت با لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل پیش از سوی متئو لاهوز اخراج شد و از این بازی محروم است.

تیم لیون برخلاف سیتی اوضاع خیلی خوبی این روزها ندارد. این تیم از چهار هفته ابتدایی لوشامپیونه دو بازی را باخته و دو برد کسب کرده است. این تیم که فصل گذشته یکی از بهترین خطوط حمله اروپا را در اختیار داشت، در 4 بازی تنها 4 گل زده که هر 4 گل در دو برد این تیم به ثمر رسیده است. لیون در تابستان، ماریانو دیاز، مهاجم نوکش را به رئال مادرید فروخت و موسی دمبله را به خدمت گرفت. بازیکنی که هنوز با سبک بازی تیم هماهنگ نشده است. بعید به نظر می رسد لیون بتواند مقابل شاگردان پپ در ورزشگاه اتحاد مقاومت کند.

این اولین بازی رسمی دو تیم در مقابل هم به شمار می‌رود.

تاکنون هیچ تیم فرانسوی‌ای نتوانسته در خانه منچسترسیتی در رقابت‌های اروپایی به پیروزی برسد.
المپیک لیون از 8 بازی اخیرش مقابل نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بازی را برده و آن هم به پیروزی مقابل لیورپول در آنفیلد در اکتبر 2009 برمی‌گردد. در هفت بازی دیگر این تیم 4 مساوی و 3 شکست نصیبش شده است.
منچسترسیتی برای هشتمین سال متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حاضر است. بهترین رکورد در میان تمام تیم‌های انگلیسی. این تیم در هر پنج سال اخیر هم به مرحله حذفی صعود کرده است.
هیچ یک از 42 بازی منچسترسیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی بدون گل به پایان نرسیده است.
این پانزدهمین باری است که لیون در لیگ قهرمانان اروپا شرکت می‌کند. بیشتر از هر تیم فرانسوی دیگری.

استارت قهرمان اروپا بدون رونالدو و زیدان مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

گروه G

رئال مادرید - رم (ساعت 23 و 30 دقیقه)

یکی از زیباترین بازیهای امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می شود، جایی که رئال مادرید از تیم رم پذیرایی می کند. قهرمان سه دوره اخیر این رقابتها امسال بدون زیدان و البته رونالدو به دنبال تکرار افتخارات گذشته است اما هواداران رئال می دانند که قهرمان شدن بدون این دو بسیار دشوار است.  رئال با لوپتگی امشب مقابل رمی بازی خواهد کرد که حال و روز خوشی ندارد. رم که فصل گذشته به نیمه نهایی رقابتها رسید و نتایج بسیار خوبی گرفت، امسال با فروش چند ستاره خود از جمله آلیسون، ناینگولان و استروتمن ، سری آ را خوب آغاز نکردند. آنها پس از حذف بارسلونا در رقابتهای فصل گذشته، حالا به دنبال پیروزی مقابل دیگر غول اسپانیا یعنی رئال مادرید هستند.

دیدار امشب یازدهمین مصاف تیم های رئال و رم است. در مصاف های قبلی، رئال شش بار پیروز شده و رم سه بار. یک بازی هم مساوی شده است.

رئال مادرید بیست و دومین حضور پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند که در این مورد، یک رکورد محسوب می شود.

رم برای یازدهمین بار در لیگ قهرمانان اروپا حاضر می شود. در بین تیم های ایتالیایی، یوونتوس 19، میلان 17 و اینتر با 12 حضور رکورددار هستند.

رئال مادرید در 25 بازی اخیر خانگی اش در لیگ قهرمانان اروپا و در مرحله گروهی شکست ناپذیر بوده است. (22 برد و سه تساوی)؛ آخرین شکست خانگی این تیم در مرحله گروهی به سال 2009 مقابل میلان برمی گردد.

در 15 بازی اخیر خارج از خانه رم در لیگ قهرمانان اروپا، این تیم فقط یک بار پیروز شده است (مقابل قره باغ)؛ 5 تساوی، 9 شکست و یک برد.

استارت قهرمان اروپا بدون رونالدو و زیدان مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

ویکتوریا پلژن - زسکامسکو (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دو تیم دیگر این گروه که حداقل روی کاغذ امید چندانی برای صعود به مرحله بعد ندارند امشب به مصاف هم می روند. به نظر می رسد از این گروه تیم های رئال و رم کار دشواری برای صعود نداشته باشند و ویکتوریا پلژن و زسکامسکو احتمالا برای جایگاه سوم و کسب سهمیه لیگ اروپا می جنگند.

گروه H

والنسیا - یوونتوس (ساعت 3 و 30 دقیقه)

یکی دیگر از بازیهای حساس امشب را والنسیا و یوونتوس در ورزشگاه مستایا برگزار می کنند. خفاش ها که اصلا شروع خوبی در لالیگا نداشتند و فقط سه امتیاز از چهار بازی گرفتند، مقابل یوونتوسی قرار می گیرند که تمام بازیهایش را در سری آ برده است و از همین ابتدا بین خود و رقبا فاصله انداخته است. علاوه بر این موتور گلزنی کریس رونالدو نیز بالاخره برای یووه روشن شد و او در بازی آخر یووه در سری آ دو گل زد  تا انتظار هواداران بانوی پیر برای گلزنی فوق ستاره جدیدشان به پایان برسد. آلگری در خط حمله دست پر و بازیکنان بزرگی دارد . دیبالا، رونالدو، مانژویچ ، کاستا، کوادرادو و برناردسکی ستاره های هجومی یووه هستند که احتمالا فقط سه بازیکن از اینها در ترکیب اصلی قرار می گیرند. آلگری می داند که امسال ماموریت بسیار سختی دارد زیرا مدیران و هواداران یووه را امسال فقط قهرمانی در اروپا راضی می کند.

دو تیم تاکنون مسابقه ای با یکدیگر برگزار نکرده اند.

والنسیا هشتمین تیم مختلف اسپانیایی است که یووه در لیگ قهرمانان با آن روبرو می شود.

پنج شکست از شش شکست آخر یووه در لیگ قهرمانان مقابل تیم های اسپانیایی رقم خورده است.

والنسیا در سه دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان نتوانسته به حریفان گلی بزند.

والنسیا در سه دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان شکست خورده است.

استارت قهرمان اروپا بدون رونالدو و زیدان مقابل قاتل بارسا/آغاز ماموریت یووه در خانه خفاش ها

یانگ بویز - منچستریونایتد (ساعت 23 و 30 دقیقه)

در دیگر بازی گروه آخر، منچستریونایتد دیگر تیم مدعی این گروه در مقابل ضعیفترین تیم گروه قرار می گیرد.شاگردان مورینیو که فصل را خوب شروع نکرده بودند، با دو پیروزی پیاپی در هفته های اخیر از بحران فاصله گرفتند و به موقع توانستند روحیه از دست رفته را بازگردانند و آماده شوند. بسیاری از کارشناسان یوونتوس را تیم اول این گروه می دانند و رقابت بر سر جایگاه دوم را بین منچستریونایتد و والنسیا می دانند. در طرف مقابل صدرنشین لیگ سوئیس قرار دارد که در گروه دشواری قرار گرفته است و کمتر کسی برای آنها شانس صعود در نظر می گیرد.

دیدار امشب نخستین مصاف این دو تیم محسوب می شود.

آخرین حضور یانگ بویز در لیگ قهرمانان اروپا به فصل 87-1986 برمی گردد.

منچستریونایتد برای بیست و دومین بار حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می کند که بین تیم های انگلیسی رکورد دار است.


بیشتر بخوانید:لیورپول دقیقه 92 پاریسی ها را دست خالی برگرداند/توقف ناپولی در شب پیروزی اتلتیکو و دورتموند

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار