فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در رشت گفت: فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا آمیخته شده است و در تلاشیم که تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی اجرا شود.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و شهادت امام حسین (ع) افزود: اگر به اسناد باقی مانده از دوران دفاع مقدس نگاه کنیم می‌بینیم که رزمندگان از هر فرصتی برای ترویج شور و شعور حسینی در جبهه‌ها استفاده می‌کردند .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه افزود: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران الگوگیری از دفاع مقدس برای مدیریت کشور است.

سرهنگ بایرامی دفاع مقدس را عامل انسجام تمام اقشار مردم در سراسر کشور دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با ادیان، زبان‌ها و جایگاه‌های حقوقی مختلف در کنار یکدیگر حضور داشتند.

وی برگزاری نمایش رزمی فرهنگی "ستارگان درخشان ۴" را یکی از برنامه‌های هفته دفاع دانست و گفت: در این نمایش، عملیات شکست حصر آبادان نمایش داده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اعلام اینکه یادواره شهیدان جهان‌آرا، فکوری و نامجو در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود افزود: ۱۰۲ دستگاه اجرایی استان گیلان در راستای برگزاری آیین‌های هفته دفاع مقدس با یکدیگر همکاری می‌کنند.

سرهنگ بایرامی برگزاری رژه نیرو‌های مسلح استان گیلان را نشان دهنده اقتدار و اتحاد نیرو‌های مسلح دانست و گفت: این رژه روز ۳۱ شهریور ماه در بلوار "شهید انصاری رشت" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان گیلان توجه ویژه‌ای به رزمندگان و خانواده‌های شهدا می‌شود افزود: استان گیلان دارای ۷۲ هزار رزمنده در دوران دفدع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان برگزاری همایش مداحان و شعرای استان گیلان را بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: رونمایی از چند جلد کتاب زندگینامه شهدا، برگزاری جلسات بصیرت افزایی، برگزاری نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس گیلان است .

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاهی در ایام دفاع مقدس در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود افزود: نمایشگاه تجهیزات جنگی نیز در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود‌.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سخنان یادگاران دفاع مقدس در تریبون‌های نماز جمعه استان گفت: زمان برگزاری بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس به زودی اعلام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۳۰۰ زن رزمنده در دوران دفاع مقدس است افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از سهم دفاع مقدس مربوط به مجاهدات بانوان است.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲ هزار و ۶۴۰ آزاده، ۸ هزار شهید و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد گفت: پاسداشت هفته دفاع مقدس به معنای گرامیداشت اقتدار، عزت و قدرت ملت ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تبعیت از ولایت‌فقیه را عامل موفقیت جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: حضور بسیج و بهره‌مندی از توان مردمی یکی دیگر از عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس بود.

سرهنگ بایرامی دفاع مقدس را عامل اتحاد و همبستگی ملت ایران در حوزه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: پرهیز از اشرافی گیری بخشی از آموزه‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس سبب شکوفایی اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی شده است و امروز هیچ تصمیمی بدون نظر جمهوری اسلامی در منطقه گرفته نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تاکید بر لزوم تشریح دستاورد‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس برای نسل جوان گفت: عموم مردم باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۷ شهید گمنام در ۴۷ نقطه استان گیلان به خاک سپرده شده اند تصریح کرد: انتظار ما از فرمانداران این است که یادمان‌های شهدا را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنند.

در این مراسم از پوستر دفاع مقدس رونمایی و از جمعی از خبرنگاران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م.ع

آمیخته شدن فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.