مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت :کشاورزان زنجانی تاکنون موفق به کشت 800 هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده اند.

ظرفیت خوب استان زنجان برای کشت و تولید کلزابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان از ظرفیت بسیار خوبی برای کشت و تولید کلزا برخوردار است و با «کشت به موقع» و «مدیریت صحیح» عملکرد‌های بسیار خوبی در مزارع کلزای استان حاصل می‌شود.

حسین عامری با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی بیان داشت: کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است.

وی رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی برشمرد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر آن دسته از مزارع کلزای استان که کشت و آبیاری در آن‌ها به موقع بوده است عملکرد‌های بسیار مطلوبی داشته اند.

عامری با اشاره به ارایه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه‌ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدید‌های مستمر مشاوره‌های لازم را به کشاورزان ارایه می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف در تمام شهرستان‌های استان شده و در این راستا از تمام ابزار‌های اطلاع رسانی بهره گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان تاکنون موفق به کشت ۸۰۰ هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده اند.

انتهای پیام/ن
 

تامین نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.