تولید ۱۸۴ کیلو ژل رویال در استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید ۱۸۴ کیلو ژل رویال در سال جاری خبردادوگفت: شهرستان مریوان با ۹۰ کیلو بیشترین ژل رویال در استان راتولید کرده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری در سومین جلسه برنامه عملیاتی بخش کشاورزی شهرستان سنندج گفت: تولید محصولات ارگانیک ۱۰۰ درصد سالم کشاورزی استان کردستان، سبب کسب رتبه‌های برتر این استان در کشور شده است.

وی افزود: در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت که به عنوان برند استان در سطح کشور مطرح است باید با جدیت تمام اقدام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: عسل تولیدی استان کردستان به عنوان برند این استان دارای اهمیت ویژه‌ای است به طوری که زنبورداران کردستانی اکنون با تولید ژل رویال در کشور به جایگاه خوبی از تولید این محصول رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته تولید ژل رویال برای زنبورداران استان دور از تصور بود، اما امروز این محصول با قیمت هرکیلو شش میلیون تومان در استان تولید می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۸۴ کیلو ژل رویال در استان تولید شده است که شهرستان مریوان با ۹۰ کیلو بیشترین ژل رویال و شهرستان سنندج با ۳۵ کیلو دومین شهرستان برتر در تولید ژل رویال بوده است.

وی یادآور شد: زنبورداران نوپا با انجام آموزش‌های لازم، زنبورداری را به صورت حرفه‌ای با تعداد کلنی‌های بیشتر به انجام داده تا شاهد افزایش تولید این محصول در استان باشیم.

انتهای پیام/م

استان کردستان تولیدکننده محصولات ارگانیک و سالم کشاورزی

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.