دو حامی مالی جمهوری‌خواهان به دلیل سیاست‌های ترامپ انصراف دادند

دو تن از برجسته‌ترین حامیان مالی جمهوری‌خواهان، روابط خود را با این حزب به خاطر نارضایتی از رئیس جمهور آمریکا قطع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت لزلی وکسنر و ست کلارمن دو نفر از برجسته‌ترین یهودیان حامی مالی جمهوری خواهان که در سال‌های اخیر در جریان رقابت‌های انتخاباتی میلیون‌ها دلار به نامزد‌های این حزب کمک کرده اند و به عنوان حامی اسرائیل نیز شناخته می‌شوند، روابط خود را با این حزب به خاطر نارضایتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قطع کردند.

این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به قلم ایر تیبون افزود کلارمن که یک میلیاردر حامی اسرائیل است، ترامپ را «تهدیدی برای دموکراسی» نامید.

وکسنر هفته گذشته و به دنبال سفر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به اوهایو، تصمیم خود را علنی کرد.  

وکسنر که سال ۲۰۱۲ صد‌ها هزار دلار به کارزار تبلیغات انتخابات میت رامنی، نامزد جمهوری خواه رقیب اوباما کمک کرده بود گفت: اکنون به صداقت و افتادگی اوباما رشک می‌برد.

وکسنر پیشتر از مواضع و اقدامات ترامپ هم در زمان تبلیغات انتخاباتی و هم بعد از ورود به کاخ سفید انتقاد کرده است.

او در سال ۲۰۱۶ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی صد‌ها هزار دلار به گروه‌های جمهوری‌خواه حامی جب بوش از نامزد‌های جمهوری‌خواه کمک کرد. البته بوش در انتخابات اولیه درون حزبی جمهوری‌خواهان به ترامپ باخت.

تنها چند روز پس از چرخش وکسنر به سوی دموکرات ها، نیویورک تایمز مصاحبه‌ای مفصل را با کلارمن، میلیاردر اهل بوستون و مالک وبسایت خبری تایمز اسرائیل منتشر کرد که در آن از تصمیم کلارمن برای کمک چندین میلیون دلاری به گروه‌ها و نامزد‌های دموکرات با هدف باز پس‌گیری کنترل کنگره به وسیله این حزب خبر داد.

کلارمن در زمان دو دوره حضور اوباما در کاخ سفید بیش از هفت میلیون دلار به جمهوری خواهان کمک کرد.

کلارمن در مصاحبه با نیویورک تایمز از ترامپ به عنوان تهدیدی برای دموکراسی در آمریکا یاد و قانونگذاران جمهوری خواه را به بی عرضگی و بزدلی متهم کرد.

او در ادامه تاکید کرد باید مجلس سنا را به محلی برای مهار ریاست جمهوری ترامپ تبدیل کرد که دارد از کنترل خارج می‌شود.

کلارمن تاکنون و در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر بیش از پنج میلیون دلار به گروه‌ها و نامزد‌های دموکرات کمک کرده و تصمیم دارد تا پاییز بیش از بیست میلیون دلار دیگر نیز به آن‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار