سوگواری عاشورای حسینی در بام ایران

مردم استان چهارمحال و بختیاری همزمان با روز عاشورا، به عزاداری در سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

سوگواری عاشورای حسینی در بام ایرانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مردم استان چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ همزمان با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری و روز عاشورای حسینی، به عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

مردم عزادار و سیاه پوش این استان ضمن برپایی محافل و اجتماعات روضه خوانی و نوحه خوانی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، راه اندازی دسته جات زنجیرزنی و عزاداری، و همچنین قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع)، تعزیه خوانی و اجرای برخی آیین‎های سنتی، در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا بویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا که هر سال از اول ماه محرم آغاز می شود، در روزهای تاسوعا و عاشورا، جلوه دیگری به خود می‎گیرد و با شور خاصی پیگیری می‎شود.

آیین‌های بزرگداشت شام غریبان شهادت شهدای کربلا نیز در شامگاه عاشورا برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ش

عزادارای عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.