رئیس کمیسیون اروپا: گردهمایی ویژه درباره برکسیت نوامبر برگزار شود

دونالد توسک گفت تصمیم دارد در نشست سران اتحادیه اروپا زمان برگزاری یک گردهمایی ویژه برکسیت را در ماه نوامبر پیشنهاد دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد توسک، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا عصر امروز در شهر سالزبورگ اتریش گفت که تصمیم دارد در نشست سران اتحادیه اروپا که فردا در این شهر برگزار می‌شود زمان برگزاری یک گردهمایی ویژه برکسیت را در ماه نوامبر پیشنهاد دهد.  

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا که برای شرکت در گردهمایی سران اتحادیه اروپا به شهر سالزبورگ اتریش آمده است در یک نشست مطبوعاتی افزود: اکنون این سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هستند که باید با این تاریخ موافقت کنند. مذاکرات برکسیت در مرحله قطعی قرار گرفته است.

او گفت که هر چند امید زیادی برای رسیدن به یک توافق بین اتحادیه اروپا و انگلستان وجود دارد، اما زمان در حال گذر است.

سران اتحادیه اروپا امشب در شهر سالزبورگ اتریش برای یک شام کاری حضور دارند. ترزا می‌ قرار است امشب در نزد کشور‌های باقیمانده اتحادیه اروپا مواضع کشورش را مطرح کند.

در گردهمایی نهایی سران اتحادیه اروپا که فردا برگزار خواهد شد ترزا می‌ حضور ندارد و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره قدم‌های بعدی برکسیت گفتگو خواهند کرد. در کنار موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مساله آوارگان نیز در این گردهمایی در دستور کار قرار دارد.  

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید اکنون تحولات مثبتی از سوی انگلستان دیده شده است و این کشور تمایل خود را برای همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیتی اعلام کرده است.

او گفت که انگلستان باید برنامه هایش در باره مرز‌های آینده اش با ایرلند و همکاری‌های اقتصادی ارایه دهد.  

توسک درباره مشاجرات اعضای این اتحادیه بر سر سیاست آوارگان تاکید کرد که امیدوار است در شهر سالزبورگ و در گردهمایی سران اتحادیه اروپا این اختلافات برطرف شود و کشور‌ها به یک راه حل سازنده در این خصوص بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار