کاهش ۲۳ درصدی حملات تروریستی در سراسر جهان

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود، از کاهش ۲۳ درصدی حملات تروریستی در سراسر جهان در سال گذشته میلادی خبر داد.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره کاهش حملات تروریستی در جهانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت هیل، وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به گزارش سالیانه مرکز مبارزه با تروریسم این وزارتخانه اعلام کرد شمار حملات تروریستی در سراسر جهان در سال 2017 به میزان 23 درصد کاهش یافته است.

ناتان سلز، مسئول بخش مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی خشونت آمیز وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح این گزارش گفت: بیش از نیمی از حملات تروریستی [جهان] در پنج کشور افغانستان، هند، عراق، پاکستان و فیلیپین رخ می دهد.

وی افزود: شمار حملات تروریستی در سراسر جهان در سال گذشته میلادی (2017) به میزان 23 درصد نسبت به سال قبل آن کاهش یافته است.

این مقام اعلام کرد نرخ مرگ و میر ناشی از حملات تروریستی نیز در سراسر جهان نیز به میزان 27 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش، وزرات امور خارجه آمریکا مدعی است روند نزولی تعداد حملات تروریستی در جهان به طور مستقیم با اقدامات حمایتی ائتلاف آمریکایی به ویژه در مقابله با گروه تروریستی داعش ارتباط دارد.

سلز در ادامه همچنین تاکید کرد گروه های تروریستی قلمرو فیزیکی خود را در خاورمیانه از دست داده اند.

بنابر این گزارش، گروه های تروریستی داعش و القاعده [به عنوان شاخه اصلی] و گروهک های وابسته به آن ثابت کرده اند که کاملا انعطاف پذیر، مصمم و قابل انطباق هستند و خود را با افزایش فشارهای ضدتروریستی در عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، سومالی، یمن و هر موقعیت دیگری منطبق می کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است همچنان با جامعه بین المللی، اعضای ائتلاف و متحدان خود در زمینه همکاری می کند تا ثبات در مناطق حساس سوریه را فراهم کند.

انتهای پیام/

کاهش 23 درصدی حملات تروریستی در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار