از فروردین امسال تا کنون ۲۱ هزار ۸۸۴ نفر در طرح پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده اند

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت:از فروردین امسال تا کنون ۲۱ هزار ۸۸۴ نفر در طرح پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده اند کرده‌اند که این رقم در مهرماه و آبان ماه افزایش می‌یابد.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم یا اختلالات بینایی (آمبلیوپی) برای  کودکان سه تا شش سال در سه سطح صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سطح یک معاینه در صورت بروز مشکل به سطح دو اپتومتری یا بینایی سنج و در صورت لزوم به بررسی‌های دقیق تر به سطح سه و چشم پزشک ارجاع داده می شود.

وی افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم یا اختلالات بینایی (آمبلیوپی) به صورت ویژه در آبان و آذر درمهدهای کودک نجام می شود که  معاینه و مدخله به موقع برای  پیشگیری از اختلالات بینایی است.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ حدود ۸۱ ۱هزار ۸۸۵ نفر در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده‌اند، ادامه داد: از فروردین امسال تا کنون ۲۱ هزار ۸۸۴ نفر در طرح پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده اند کرده‌ظاند که این رقم در مهرماه و آبان ماه افزایش می‌یابد.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته از تعداد مراجعه کننده در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی ۱۲ هزار نفر مشکوک اختلال بینایی به پزشک ارجاع  داده شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۰۰ نفر دچار مشکل بودند که این آمار قابل توجه و نگران کننده است.

وی همچنین به انجام غربالگری شنوایی نوزادان در اصفهان اشاره کرد و گفت: بهترین زمان برای غربالگری شنوایی نوزادان  کمتر از یک ماه  است و ضروری است که خانواده ها به این امر توجه داشته باشند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه امکان انتشار آمار نوزدانی که در غربالگری شنوایی مشکوک اعلام شدند، وجود ندارد، افزود: در سال گذشته  ۶۸ هزار ۴۵۶ نوزادان  برای معاینه غربالگری شنوایی مراجعه کرده اند و این تعداد در پنج ماه امسال ۳۵ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری شنوایی برای نوزادن در سه سطح انجام می شود، اظهار کرد: سطح اول تشخیص در سطح دوم شنوایی سنج و در سطح سوم نیاز به بررسی دقیق و ارجاع به  متخصص کوش و حلق و بینی دارد.

محمدی گفت: در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی ۸۳ درصد و در طرح غربالگری شنوایی ۸۴  مورد پوشش  قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام/م

طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.