جریمه 80 هزارتومانی برای ورود به خطوط مسیرهای اتوبوس تندرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت:جرائمی که پلیس برای ورود به خطوط ویژه مسیرهای اتوبوس تندرو و ممنوع مشخص کرده 80 هزار تومان است و به ازای هر بار عبور هم این جریمه اعمال می‌شود.

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به ممنوعیت تردد در مسیرهای BRT، اظهار کرد: تا 20 شهریور ماه با همکاری خوبی که شهروندان در این رابطه داشتند، اعمال قانون انجام نشد و جریمه‌ها به صورت تذکر و ارشادی بود.

وی در ادامه افزود: برای رعایت بیشتر شهروندان از 20 شهریور ماه دوربین‌های ثبت تخلف در خطوط BRT فعال شده است و اعمال قانون می‌کنند که در این زمینه به شهروندان اطلاع رسانی شده است، سیاست ما از این اقدام این است که احترام به شهروندان خطوط شهری را داشته باشم و کمتر از موانع فیزیکی استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: این پتانسیل و ظرفیت در شهر اصفهان ایجاد شده است که امکان استفاده از خط کشی‌ها و المان‌های کوتاه و ترافیکی را داشته باشیم، شهروندان اصفهانی به این بلوغ رفتاری رسیده‌اند که فکر می‌کنم نیازی به استفاده از موانع نخواهد بود و به نوعی بتوانیم یک اتفاق خوب را در شهرمان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت توقف پشت خط عابر پیاده، عدم عبور از چراغ قرمز و عدم تخطی از سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را به خوبی در شهر اصفهان شاهدیم و فکر می‌کنم در بحث عدم ورود به محدوده خطوط ویژه اتوبوس هم شهروندان اصفهانی همکاری لازم را خواهند داشت و نیازی به اعمال قانون نخواهد بود.

صلواتی در ادامه مطرح کرد: جرائمی که پلیس برای ورود به خطوط ویژه و ممنوع مشخص کرده 80 هزار تومان است و به ازای هر بار عبور هم این جریمه اعمال می‌شود، سیاست ما از افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات، افزایش جرایم راهنمایی رانندگی و افزایش درآمدهای شهرداری نیست، علی رغم تصویبات قانونی فعلاً درآمدی عاید شهرداری اصفهان نمی‌شود و شهروندان اصفهانی مطمئن باشند که سیاست و هدف جریمه کردن نیست.

وی در پایان متذکر شد: سیاست ما این است که بتوانیم قانون مداری بیشتری را در شهر حاکم کنیم و تصادفات، تخلفات و سوانح شهری که منجر به جرح و فوت در شهر اصفهان می‌شود را کاهش دهیم که تا به حال هم موفق بوده‌ایم، سیاست و هدف ما ارتقای قانون‌مندی در شهر، احترام به قانون، تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی تردد در سطح شهر اصفهان است.

 

انتهای پیام/م

 

آغاز ثبت تخلفات شهروندان اصفهانی در صورت ورود به خط BRT

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصورصالحی
۱۳:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
وقتی مامور راهنمایی و رانندگی در اوج ترافیک ظهر جمعه خودش ماشینها را هدایت میکند که در خط ویژه تردد کنند انصاف نیست که جریمه اعمال شود که برای من این اتفاق افتاده است
آخرین اخبار