ونزوئلا، آمریکا را «مروج بزرگ تروریسم» خواند

وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به انتشار گزارش آمریکا درباره تروریسم در جهان اعلام کرد انتشار آن از سوی کشوری صورت می‌گیرد که خود «مروج بزرگ تروریسم» تلقی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، دولت ونزوئلا از نتیجه‌گیری‌های نسخه ۲۰۱۷ گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم در جهان به شدت انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، اعتبار این سند را زیر سؤال برد و نوشت انتشار این سند از سوی کشوری صورت می‌گیرد که خود «مروج بزرگ تروریسم» تلقی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ونزوئلا این عملکرد یک‌جانبه و خودسرانه را که ادعا می‌کند کشور‌های دیگر را ارزیابی و طبقه‌بندی می‌کند، رد می‌کند به علاوه آنکه ارزیاب موردنظر خود مروج اصلی تروریسم در جهان است.»

کاراکاس تاکید کرد تهدید‌های آمریکا به مداخله نظامی در ونزوئلا همچنین تحریم‌های اقتصادی و مالی راه‌های انکارناپذیر برای اعمال ترس و رنج بر جوامع صلح‌طلب است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌هایی علیه این کشور آمریکای جنوبی که یکی از معدود کشور‌های آمریکای لاتین است که با واشنگتن هم‌سو نشده، به اجرا گذاشته است.

وزارت امور خارجه ونزوئلا، آمریکا را به حمایت از گروه‌های خشن ضد دولت در ونزوئلا متهم می‌کند. کاراکاس به ویژه آمریکا را به کمک به طرح ریزی و تأمین مالی تلاش برای ترور نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار