نماینده ولی فقیه استان ایلام :

تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس بستر مناسبی است

حجت السلام لطفی گفت:آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز بازگشایی مدارس نشانه‌ای از ادامه راه شهدا در مسیر جهاد علمی ، استقلال سیاسی و فرهنگی است.

بتقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس بستر مناسبی استه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام   :آیت‌الله لطفی  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: دفاع جانانه و شجاعانه ملت ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس، در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعث عراق، زیباترین و شورانگیزترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکت توفنده برای رهایی از ظلم و بیدادگری و برای خفتگان در چنگال استعمار بود لذا استکبار جهانی که این خیزش اسلامی را برنمی‌تابید برای مهار موج کوبنده انقلاب، به جنگ متوسل شد.

حجت السلام لطفی بابیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز بازگشایی مدارس نشانه‌ای از ادامه راه شهدا در مسیر جهاد علمی و استقلال سیاسی و فرهنگی و علمی است،افزود: تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس بستر مناسبی است برای تبیین دستاوردهای بزرگ و حماسی دفاع شجاعانه ملت برای نسل جوان است.

 

وی یادآور شد: این تقارن نورانی و مقدس این پیام را دارد که باید فضای مدارس و مراکز آموزش عالی به عطر و یاد و خاطره رشادت‌های و حماسه‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس لبریز شود تا دانش آموزان و دانشجویان ضمن آشنایی با حماسه ایثار و مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، خود را برای جهاد علمی آماده سازند و برای پیشبرد اهداف مقدس اسلامی و فتح قله‌های رفیع علم و دانش و فناوری‌های جدید تلاش کنند.

امام‌جمعه ایلام  ادامه داد: وابستگی فکری فرهنگی، ویروس خطرناکی برای انقلاب اسلامی در 40 سال عمر نظام اسلامی بوده و هست، امام امت تأکید داشتند که اولین شرط تحقق استقلال، استقلال فکری و عقلی است، امام در تبیین این موضوع فرمودند شکست شخصیتی بزرگ‌ترین شکست ما در برابر قدرت‌های بزرگ بود.

 

انتهای پیام/با

سخنان خطیب جمعه ایلام در خطبه های نماز 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.