شهادت ۱۸۳ فلسطینی از آغاز راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در غزه

۱۸۳ فلسطینی تاکنون در حمله اشغالگران صهیونیست به راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در شرق نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۸۳ فلسطینی از دهم فرودین ۱۳۹۷ تاکنون در حمله اشغالگران صهیونیست به راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در شرق نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

در گزارش تفصیلی مربوط به حملات نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ بازگشت و شکستن محاصره غزه در شرق نوار غزه که منتشر شده، آمده است ۲۰ هزار و ۱۶۰ فلسطینی هم در حملات صهیونیست‌ها با گاز‌های سمی مصدوم و دچار خفگی شدند.

بر اساس این گزارش ۳۲ کودک و سه زن هم از شهدای فلسطینی هستند. همچنین در این راهپیمایی‌ها ۳۸ هزار و ۳۸ کودک و ۱۸ هزار و ۷۰ زن زخمی شدند. در این گزارش آمده است همچنین ۴۰۴ نفر به شدت زخمی شدند و چهار هزار و ۷۶ نفر جراحات متوسط برداشتند و ۱۴ هزار و ۹۴۱ به طور سطحی زخمی شدند.

تقسیم بندی زخمی‌ها و مصدومان به این شرح است: پنج هزار و ۳۹ نفر با گلوله جنگی، ۵۴۰ نفر با گلوله پلاستیکی، هشت هزار و ۴۸۱ نفر دچار خفگی با گاز‌های سمی و شش هزار و ۱۰۰ نفر با ترکش و مواد مختلف زخمی شدند.

در این گزارش، در مورد اصابت به نواحی مختلف بدن آمده است: ۷۵۲ نفر از ناحیه سر و گردن، ۴۲۱ نفر از ناحیه سینه و پشت، ۴۷۰ نفر از ناحیه شکم و لگن، هزار و ۴۹۷ نفر از ناحیه دست، شش هزار و ۴۴۸ نفر از ناحیه پا و ساق پا و دو هزار و ۹۱ نفر نیز از دیگر ناحیه‌های بدن.

این در حالی است که ۷۶ نفر دچار قطع عضو شدند. ۶۸ نفر قطع پا، ۲ نفر قطع دست و ۶ نفر قطع انگشت.

از سوی دیگر هدف قرار گرفتن امدادگران و پزشکان میدانی منجر به شهادت ۳ نفر و زخمی شدن ۳۹۵ نفر شد. «موسی ابو حسنین» (۳۵ ساله) امدادگر فلسطینی، «رزان التمیمی» (۲۱ ساله) امدادگر زن فلسطینی و «عبدالله القططی» (۲۲ ساله) شهید شدند. همچنین به ۷۵ آمبولانس خسارت وارد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار