کودکان پیش دبستانی و نوآموزان کلاس اولی استان بوشهر امروز پا به مدرسه گذاشتند تا سال تحصیلی را شروع کنند.

روز غنچه‌ها و شکوفه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۱۸ هزار کودک پیش دبستانی و ۲۳ هزار کلاس اولی امروز وارد مدرسه شدند.

مراسم روز و غنچه‌ها و شکوفه‌ها صبح امروز با حضور مسوولان آموزش و پرورش استان بوشهر در دبستان سعادت این شهر برگزار شد.

امسال استان بوشهر ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارد که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، تعدادشان ۱۴ هزار نفر بیشتر از پارسال است.

ناصر کرمی افزود: هفت هزار و ۹۵۰ کلاس درس در دو هزار و ۲۰۰ مدرسه پذیرای دانش آموزان خواهند بود که از این تعداد، ۳۸۸ کلاس درس، جدید هستند.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۳۷۵ کادر آموزشی، فرهنگی، پرورشی، اداری و خدماتی در امر تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، با اشاره به بازنشسته شدن ۵۵۲ نیروی فرهنگی در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: در این سال ۲۶۶ همکار فرهنگی به ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر افزوده می‌شود که کمبود نیرو‌های آموزشی با بهره‌مندی از همکاران حق‌التدریسی، نوبت دوم، بازنشستگان و پیشکسوتان جبران می‌شود تا در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

کرمی با اشاره به اینکه میانگین کشوری پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در کشور ۹۷،۸۳ درصد است گفت: در دوره ابتدایی استان موفق به پوشش تحصیلی ۹۸،۷ درصدی دانش آموزان این دوره شده که از میانگین کشوری نیز بالاتر است و در دوره پیش دبستانی نیز این پوشش با رشد ۱۸ درصدی به ۷۸ درصد برای نوآموزان رسیده است.

انتهای پیام/ک

پیش دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها وارد مدرسه شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.