غیاثی: باید کمیته انضباطی از حق داوران دفاع کند

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اظهار تاسف از حوادث روز گذشته آبادان گفت: امیدواریم با تدبیر اسماعیل حسن زاده از حق داوران دفاع شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون فوتبال، سید رضا غیاثی درباره حواشی دیدار صنعت نفت آبادان با پیکان تهران گفت: همه اهالی فوتبال صحنه‌های تلخ بازی روز گذشته را دیدند و مشاهده کردند که امنیت داوران ما چگونه به خطر می‌افتد. اگر این سنگ چند سانتیمتر آن طرف‌تر برخورد کرده بود چه اتفاقی برای این داور می‌افتاد؟ انتظار ما این است که کمیته انضباطی با متخلفان برخورد قاطع کند و از حقوق داوران دفاع شود. برای ما باعث تاسف است که داور می‌گوید ما باید از خودمان دفاع کنیم یا می‌گوید دیگر با این شرایط نمی‌توانم قضاوت کنم!

غیاثی در ادامه گفت: ما در نشستی با سایر اعضای کمیته فیلم مسابقه را مثل تمامی بازی‌های دیگر بررسی می‌کنیم و در مورد صحنه‌های مشکوک نظر خودمان را اعلام می‌کنیم. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم تصمیم داور در این مسابقه درست بوده یا غلط، اما اگر زمانی هم یک داور اشتباه کند شایسته است که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟ این بار سنگ پراکنی‌ها و برخورد یک سنگ با داور دیده شد، اما در بسیاری از بازی‌ها و هفته‌ها تهمت‌ها و فحاشی‌های زشت نسبت به داوران دیده نمی‌شود. من متاسف هستم که مربیان برخی از تیم‌ها از زشت‌ترین الفاظ علیه داور استفاده می‌کنند. به داور تهمت می‌زنند یا برخورد فیزیکی می‌کنند. انتظار ما این است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با این موارد به شکل قاطع برخورد کند. هرچقدر مجازات اینگونه جرایم بیشتر باشد قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین اظهار داشت: بنده به دوست و برادر عزیزم حسن زاده ارادت دارم و می‌دانم که یکی از قاضیان پاکدست و پرتلاش است که در فدراسیون فوتبال هم فعالیت صادقانه و موثری داشته اند، اما استدعا دارم به گزارش داوران ما توجه بیشتری شود. گزارش داوران به شکل دقیق خوانده شود و متناسب با همین گزارش نسبت به صدور حکم در خصوص متخلفان اقدام شود. در مورد همین مسابقه شب گذشته به طور قطع باشگاه میزبان مسئول است. تماشاگران آبادانی اهل فوتبال هستند و برای حمایت از تیم محبوب خودشان به ورزشگاه می‌آیند، اما بعضی افراد هم از این فرصت استفاده می‌کنند و چنین رفتار‌های زشتی را رقم می‌زنند. از تاثیر عوامل دیگر هم نباید بگذریم. وقتی اعتراضات مربیان و بازیکنان نسبت به داوری زیاد می‌شود یا وقتی حتی گزارشگر مسابقه حکم صادر می‌کند که پنالتی بوده و چرا داور نگرفته، همه این عوامل در تحریک تماشاگر موثر است. باید برخورد قاطع به شکلی انجام شود که مانع از تکرار اتفاقات مشابه باشیم.


بیشتر بخوانید: نفت آبادان یک - پیکان ۲/ اولین مسابقه نیمه تمام هجدهمین دوره لیگ برتر

داور زنی وارد فوتبال شد

طالقانی: هواداران نباید اعتراض شان را با پرتاب سنگ نشان دهند/ اشتباهات داوری جزئی از بازی است


انتهای پیام/
 

آخرین اخبار لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار