مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار قرار گرفت

راستاد گفت: به دنبال سهم بیشتر از بازار حمل و نقل کانتینری در منطقه هستیم.

 جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی محمد راستاد  در مورد ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان، اظهار کرد: اقدامات مناسبی به منظور ایجاد تعامل بین شهر‌های بندری و بنادر تجاری صورت گرفته است و انعقاد قرارداد در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد تعامل حداکثری ۱۵ بندر و ۱۲ شهر بندری باشیم.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگری که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد افزایش سهم حمل و نقل دریایی، اعمال هرچه بیشتر حاکمیت دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و توجه به محیط زیست دریایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران، اظهار کرد: از بندر جاسک به عنوان ظرفیت جدید بنادر در سواحل مکران استفاده خواهد شد و مطالعات در این رابطه در حال انجام است؛ بنابراین یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران جانمایی می‌شود تا از ظرفیت‌های بندری به نحو مطلوب استفاده کنیم و در این رابطه باید دسترسی پسکرانه‌ای مناسبی برای جاسک در بخش جاده و ریل ایجاد شود.

وی در مورد افزایش سهم ریل در بنادر کشور خاطر نشان کرد: در این حوزه اقدامات برجسته در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته است و تعامل بسیار مطلوبی با راه آهن وجود دارد و در زمینه توسعه زیرساخت‌های ریلی در بنادر کشور قراردادی با مشاوران مطرح بین المللی منعقد شده است و مرحله دوم طرح جامع بنادر بازرگانی نیز مدنظر قرار گرفته است که سهم قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر خواهد داشت. سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال سهم بیشتری از بازار حمل و نقل کانتینری در منطقه و بنادر کشور است.

 انتهای پیام/

انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار