پرداخت یک هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت یک هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربی خبرداد.

پرداخت یک هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛رسول جلیلی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به پرداخت یک هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال فراگیر در استان، گفت: این مقدار تسهیلات برای ۶۰۳ طرح ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت شد.

وی افزود: تاکنون اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیربه ۲ هزار و ۶۹، ۹ نفر رسیده است.

جلیلی با تاکید بر اینکه بانک‌های استان باید تلاش بیشتری در راستای جذب منابع مالی به عمل آورند، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۲ نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یکهزار و ۴۹۲ نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد یک هزارو ۷۸۰ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به کارگروه اشتغال استان ارسال شده، افزود: یکهزار و ۵۴۶ طرح از این تعداد نیز به بانک‌های عامل معرفی شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه تعداد هفت طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۹۳۵ میلیارد ریال و یک طرح از محل اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال که مبالغ آن‌ها بالای ۶۰ میلیارد ریال بوده، جهت تایید به کارگروه ملی ارسال شده، گفت: تاکنون تعداد پنج طرح به مبلغ ۶۸۵ میلیارد ریال در کارگروه ملی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، دولت طرح‌های اشتغالزایی بخش‌های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته‌های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشد را در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می‌دهد که در این زمینه تاکنون برای ۶۳ طرح متتقاضی که براساس چارچوب و ضوابط طرح‌های خود را از طریق سامانه کارا به ثبت رسانده بودند، مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جلیلی با بیان این که قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، مرزی و عشایری بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: این قانون برای اولین بار توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته را هدف قرار داده است.

وی افزود: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد برای روستا‌های محروم مرزی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

پرداخت وام اشتغال روستایی

برچسب ها: شهردرای ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.