97 نفر اضافه بر ظرفیت در اردوگاه چشمه سفید نگهداری می شوند

سرپرست اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت:: ۹۷ نفر اضافه بر ظرفیت در اردوگاه چشمه سفید نگهداری می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرامی سرپرست اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : اردوگاه چشمه سفید از ظرفیت نگهداری تقریبی 100 نفر برخوردار است و با این وجود نزدیک به 197 نفر هم اکنون در این مکان نگهداری می شوند که 97 نفر اضافه بر ظرفیت است.

وی با بیان اینکه متکدیانی که از سوی شهرداری از سطح شهر جمع آوری می شوند در اردوگاه چشمه سفید نگهداری می شوند، اظهار داشت: اردوگاه ماده 16 واقع در جاده سراب نیلوفر نیز مکمل اردوگاه چشمه سفید است و معمولا معتادان متجاهر جمع آوری شده در این اردوگاه نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه در این اردوگاه قرنطینه تنها به سم زدایی منتهی شده، ادامه داد: متکدیان و معتادانی که وارد اردوگاه می شوند مستقیم به آسایشگاه منتقل نمی شوند بلکه تا 48 ساعت در قرنطینه نگهداری می شوند تا اگر مشکل و بیماری وجود دارد مشخص شود با این وجود در اردوگاه جای قرنطینه درمانی خالی است.

بهرامی با بیان اینکه نبود قرنطینه درمانی در اردوگاه چشمه سفید در جلسه اخیری که در فرمانداری و استانداری تشکیل شد، مطرح شد، افزود: در نظر گرفتن مکان دیگر، راهکار مناسبی است چرا که حداکثر استفاده از زمین اردوگاه چشمه سفید به عمل آمده و دیگر امکان توسعه فضای آن وجود ندارد.

بهرامی به اقدام های شهرداری در زمینه ساماندهی فضای سبز، زیباسازی، رنگ آمیزی، ایجاد سالن مجهز غذاخوری، تجهیز تختخواب، تعویض موقتی البسه برای ورود با لباس تازه و پاکیزه در آسایشگاه، تهیه برنامه غذایی و احداث آشپزخانه جدید و اتاق ملاقات اشاره کرد.

بهرامی یادآور شد، نگهداری متکدیان و معتادان در این اردوگاه بسته به نظر مقامات قضایی از 10 روز تا یک ماه و یا 45 روز متفاوت است و به صورت معمول متکدیان نزدیک به یک ماه در این مکان نگهداری می شوند.

سرپرست اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: برخی از معتادان متجاهر توسط خانواده به ماده 15 که کمپ اجباری است ، اعزام می شوند که اگر از اعتیاد به مواد مخدر دست نکشند به نزد قاضی می روند و با توجه به اینکه بودجه ای برای ترک اعتیاد عضو خانواده خود ندارند ، خواهان انتقال فرد معتاد به اردوگاه چشمه سفید می شوند چرا که ارائه خدمات شهرداری در این اردوگاه رایگان است.

بهرامی با تاکید براینکه افزایش ظرفیت نگهداری و انتقال یکی از 2 اردوگاه به مکان دیگر نیازمند اعتبار است، افزود: به فرماندار نیز وعده داده ایم که اگر مکانی دیگر ایجاد شود متکدیان سطح شهر ظرف یک هفته جمع آوری خواهند شد.

این مقام مسئول از سامانه 137 به عنوان مرکز اطلاع رسانی در راستای جمع آوری متکدیان خبر داد.

انتهای پیام/د

اردوگاه چشمه سفید از ظرفیت نگهداری تقریبی 100 نفر برخوردار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار