برگزاری طرح گذر فرهنگ و هنر در خانه طبایی‌های اردکان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان از برگزاری طرح گذر فرهنگ و هنر در محل مسقف خانه طبایی‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نسرین سبحان اردکانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر اردکان گفت: گذر فرهنگ و هنر اردکان با رویکرد توجه به توسعه صنایع دستی، هنر و همچنین احیای بافت تاریخی اردکان در محل مسقف خانه طبایی‌ها راه اندازی خواهد شد.

سبحان با اشاره به اینکه خانه طبایی‌ها برای استقرار انجمن هنر‌های تجسمی افزود: علاوه بر این محل فرهنگی، کافه کتاب شامل کتاب‌هایی کاملا بروزشده، ویژه سال آینده نیز به عنوان محلی مناسب برای گفت‌ و‌ شنود‌های فرهنگی، ادبی و فعالیت‌هایی مشابه، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: هنر‌های تجسمی، صنایع دستی و تلفیقی این دو حوزه با حضور اساتید و دانشجو‌های این منطقه در حال برگزاری است.

سبحان افزود: دوره برگزار شده شامل رشته‌های نقاشی آبرنگ و رنگ روغن، طراحی پیشرفته و مقدماتی، فتوشاپ، طراحی چهره، نقاشی کودک، عکاسی، کاشی شکسته، کتیبه، سفال، قلم زنی، نقاشی روی سفال، ویترای، گلیم و نقطه کوبی بوده است که تا بحال به خوبی برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان افزود: اهمیت ایجاد این گذر فرهنگی تشکیل فضایی برای گفتگو‌های مناسب و فرهنگی میان مردم است که این گذر فرهنگی مسقف، فضایی با معماری اصیل ایرانی- اسلامی و دارای تالار‌هایی با معماری قدیمی است که از آن‌ها به عنوان فضای سنتی خاص ادغام با مدرنیته استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ی

طرح گذر فرهنگ و هنر در خانه طبایی‌های اردکان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.