در پی بالا گرفتن تنش میان پکن و واشنگتن؛

سفر فرمانده نیروی دریایی چین به آمریکا لغو شد

وزارت دفاع چین اعلام کرد این کشور در پاسخ به تحریم‌های اعمالی آمریکا، سفر فرمانده نیروی دریایی خود به این کشور را می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی،  چین سفر فرمانده نیروی دریایی این کشور به آمریکا را به علت تحریم‌های این کشور لغو کرد.

وزارت دفاع چین اعلام کرد این کشور سفر فرمانده نیروی دریایی خود به آمریکا را در پاسخ به تحریم‌های واشنگتن علیه پکن به خاطر همکاری نظامی این کشور با روسیه لغو کرد.

در بیانیه وزارت دفاع چین گفته شده است طرف چینی تصمیم گرفته است فورا سفر «شن جینلانگ» فرمانده نیروی دریایی چین، به آمریکا را که قرار بود برای شرکت در بیست و سومین سمپوزیم بین‌المللی نیروی دریایی به این کشور سفر کند، لغو کند.

وزارت امور خارجه چین نیز در روز شنبه سفیر آمریکا به پکن را برای اعتراض به تحریم‌های واشنگتن احضار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه آژانس توسعه تجهیزات ارتش چین به علت «تعاملات گسترده» آن با شرکت «روسوبورون اکسپورت» که شرکت دولتی صادرات تسلیحاتی روسیه است، اعمال کرد. این محدودیت‌ها به خاطر دو قرارداد مهم تسلیحات پکن و مسکو یعنی توافق ۲۰۱۷ برای خرید ده فروند جنگنده سوخوی ۳۵ و قرارداد ۲۰۱۸ برای خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ اعمال شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار