راه اندازی گرمخانه و کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان در قزوین

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طی سال‌های گذشته برای مقابله با اعتیاد زنان یک گرمخانه و ۲ کمپ ترک اعتیاد در استان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛  مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: چنین به نظر می‌رسد که دستگاه‌های اجرایی مشکلات بخش زنان را تابو کرده و از ورود به آن‌ها خودداری می‌کنند که خود نگاهی آسیب زا است.

وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون دستگاه‌های دولتی هرچقدر هم تلاش کنند تاثیرگذاری کمتری از سمن‌ها در رابطه با پیشگیری، آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی خواهند داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین هم در این جلسه گفت: قاچاقچیان از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت در حال جذب مردم هستند در حالیکه دستگاه‌های متولی مقابله با مواد مخدر به صورت سازمان‌یافته عمل نمی‌کنند.

سرهنگ مهدی حاجیان افزود: باید با یک سیاست کلی و نگرش جدیدتر از توسعه و گسترش کارگاه‌های ساخت و توزیع مواد مخدر صنعتی در استان جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: وجود اتباع افغانستان  در آینده‌ای نزدیک به یک معضل اجتماعی برای کشور تبدیل می‌شود، چون این افراد با کشت گیاهان مخدر آشنایی کافی دارند و می‌توانند برای پرورش و کاشت آن‌ها در کشور اقدام کنند.

شهردار قزوین نیز در این نشست افزود: فقر، افسردگی و بیکاری از مهمترین عواملی است که مردم را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد.

علی صفری افزود: قزوین یکی از شهر‌های به‌شدت افسرده در کشور به شمار می‌رود که امیدواریم با تامین نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جوانان از هدایت آن‌ها به سمت قلیان و مواد مخدر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قزوین

برچسب ها: اعتیاد ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار