با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

تعیین مجازات برای تضمین سلامتی محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی مجازات‌هایی را تعیین کردند.

تعیین مجازات برای تضمین سلامتی محصولات کشاورزیبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماده 9 لایحه حفاظت از خاک که پیش از این به منظور اصلاح از صحن علنی مجلس به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع شده بود، امروز در صحن علنی ( یکشنبه 1 مهر ماه ) بررسی و نمایندگان با 171 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 230 رأی مأخوذه به تصویب رساندند.

ماده 9 به شرح زیر اصلاح شد:

با هدف حفظ و پایداری حاصل خیزی انواع خاک و بهینه سازی تولید و مصرف انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه:

الف - سازمان ملی استاندارد مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نسبت به تهیه استاندارد انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه اقدام کند.

ب - وزارت مکلف است با همکاری وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تهیه دستورالعمل مصرف انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه در مزارع و واحدهای تولید کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند.

ج - وزارت بهداشت مکلف است با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تعیین حدود مجاز باقی مانده انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه در محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند به طوری که محصولات مذکور هیچگونه تهدیدی برای سلامت انسان نباشد.

تبصره - عدم رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات این ماده جرم محسوب می‌شود و متخلف علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا، باید مواد مذکور را جمع آوری، مرجوع و با نظارت وزارت و با هزینه خود محدود کند.

ب - در ماده 26 بعد از عبارت سازمان برنامه و بودجه کشور، عبارت سازمان ملی استاندارد ایران اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
باید در ورودی میدان های میوه و تره بار آزمایشگاه هایی وجود داشته باشد و از محصولات ورودی بصورت تصادفی نمونه برداری شده و آزمایش شود که سموم و نیترات در آن نباشد و در غیر این صورت افراد خاطی دستگیر و مجازات شوند و محصول آنها معدوم شود تا شاهد کاهش صف سرطانی ها در درمانگاه ها باشیم.
آخرین اخبار