امام جمعه مهریز؛

جلوه ویژه عاشورا رضایت خداوند است

امام جمعه مهریز گفت: جلوه ویژه عاشورا رضایت خداوند است برکت و نورانیت آن تا قیامت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عبدالرضا محی الدینی در مراسم امروز سیزدهم محرم درمحل فرمانداری مهریز، ضمن تسلیت این ایام و محکوم کردن حمله تروریستی به اهواز گفت: شهادت امام حسین (ع) دنیا را تکان داد برکت و نورانیت آن تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره به دستاورد‌ها قیام ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: اولین دستاورد شعور حسینی همرا با شور حسینی است شعور حسینی همان زیبایی‌های است که حضرت زینب در کربلا مشاهده کرد نوجوانی که مرگ را مانند عسل می‌داند و نسبت به آن معرفت داشت.

حجت الاسلام محی الدینی ادامه داد: اگر در جامعه ما این شعور معرفت حضور پیدا کند جامعه نورانیت ویژه‌ای می‌گیرد.

امام جمعه مهریزگفت: جنبه معنوی واقعه کربلا محل گرفتن امام حسین (ع) برای فریضه نماز بود که جامعه امروزی از این معنویات فاصله گرفته نماز واقعی می‌تواند ما را از بدی‌ها و زشتی‌ها باز دارد.

این مسئول با بیان این که جلوه ویژه عاشورا رضایت پروردگار است ادامه داد: اخلاص در واقعه کربلا موج می‌زد پایبند قدرت و مادیات نبود وقتی که دین در خطر افتاد هم جان و مال را مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ آن در راه خدا فدا کردند.

محی الدینی افزود:دیگر دستاورد قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است یعنی مواظبت از خود و دیگران که از خط قرمز‌های خداوند عبور نکنند هر فردی که حدود خداوند را بشکند ظالم است نباید از ائمه معصومین جلو بزنیم  یا عقب بمانیم.

وی گفت: تعظیم در مقابل امام حسین (ع) همان شور حسینی است که امام خمینی می‌فرماید همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

انتهای پیام/ا

فاصله گرفتن جامعه امروزی از معنویات

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.