معاون رئیس جمهور در گیلان:

انقلاب اسلامی ایران امروز پاداش استقلال خود را گرفته است/عاملان حادثه تروریستی اهواز تاوان آن را می پردازند

معاون رئیس جمهور در گیلان گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون برخورداری از استقلال روی پای خود بایستد و انقلاب اسلامی ایران امروز پاداش استقلال خود را گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در هنرستان زینبیه رودسرگفت: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون برخورداری از استقلال روی پای خود بایستد و انقلاب اسلامی ایران امروز پاداش استقلال خود را گرفته است و همین استقلال طلبی ملت ایران باعث شد که حاکمیت بیگانه را نپذیریم، همان کاری که میرزا کوچک جنگلی و امثال او انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز ترامپ می‌گوید پشت میز مذاکره بنشینیم، تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: این بدان معنا است که ما با آنها هماهنگ شویم، این نمی‌تواند سیاست راهبردی و اصولی نظام جمهوری اسلامی باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در چهل سال عمر انقلاب روی پای خود ایستادیم و با وجود اینکه بسیاری چیز‌ها را از دست دادیم، اما مقاومت کردیم و شهدایی همچون انصاری‌ها، شهدای ترور و جنگ تحمیلی اهدا کردیم.

محمد باقر نوبخت گفت: امروز کشور ایران از نظر تولید علم در جایگاه شانزدهم، از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان و از نظر اقتصادی با همه مشکلات رتبه هجدهم جهان را داراست و ما به این‌ها افتخار می‌کنیم.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نباید سطح توقعات را طوری بالا ببریم که فکرکنیم دنیا در ناز و نعمت و کشور ما فقط با مشکلات مواجه است، افزود: این طور نیست، مشکل داریم، اما باید بیشتر تلاش کنیم و شاخص‌های توسعه را در سه بخش بهداشت، سلامت و آموزش ارتقا دهیم.

محمد باقر نوبخت به حادثه تروریستی روز گذشته اهواز اشاره کرد و گفت: چند جوانک ناآگاه مردم را به خاک و خون کشاندند و مطمئنا تاوان آن را پرداخت خواهند کرد.

همچنین در این آیین، حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به حضور ۱۴ میلیون دانش آموز در کلاس‌های درس امسال گفت: یک میلیون و ۷۰۰ معلم و مربی برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان تلاش می‌کنند.

وی همچنین از واگذاری اختیارات به مدیران مدارس، توانمند سازی مدارس و حذف آزمون‌های شبه کنکور در مقطع ابتدایی خبر داد.

در ادامه عباسی عضو کمیسیون آموزش و پژوهش و نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز از اهتمام مجلس برای تامین بودجه حوزه آموزش و پرورش بویژه در بحث مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد.

 

انتهای پیام/م.ع

جمهوری اسلامی ایران امروز پاداش استقلال خود را گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.