انتخاب کودک مریوانی، به عنوان جوان‌ترین هنرمند صنایع دستی در آسیا

آروین خُسبی کودک هنرمند فعال حوزه صنایع دستی شهر مریوان از طرف شورای جهانی صنایع دستی موفق به دریافت گواهینامه جهانی کلاش شد و به عنوان جوان‌ترین فعال این حوزه در منطقه آسیا اقیانوسیه انتخاب شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان  با بیان اینکه این گواهینامه به امضای مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی رسیده است، گفت: با این انتخاب زمینه معرفی بیش از پیش صنایع دستی کردستان خصوصا "کلاش" فراهم شد.

علوی افزود: آروین خُسبی از پنج سالگی مشغول به کلاش بافی است و با انتخاب شورای جهانی صنایع دستی به عنوان جوان‌ترین هنرمند آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

وی با تبریک این انتخاب به مردم کردستان و شهرستان مریوان، از برنامه‌های میراث فرهنگی کردستان برای توسعه آموزش‌های صنایع دستی در میان نسل جوان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های هنری و تاریخی کردستان در قالب صنایع دستی می‌تواند سفیری برای معرفی این استان باشد.

آروین خُسبی، متولد ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ در مریوان است که اکنون کنار پدر و پدربزرگش مشغول هنرنمایی در ساخت کلاش «پا افزار کُردی» است.

انتهای پیام/م

کودک مریوانی، جوان‌ترین هنرمند صنایع دستی در آسیا شد

 

برچسب ها: اشتغال ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.