حاتم‌بخشی رئیس دولت اصلاحات ساکنین «ده ونک» را خانه‌خراب کرد + تصاویر

شهروندانی که با اقدام رئیس دولت اصلاحات خانه خراب شدند، امروز مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز جمعی از ساکنین «ده ونک» با تجمع در مقابل شورای شهر تهران، خواستار حل مشکل مالکیت زمین‌های خود در حریم دانشگاه الزهرا شدند.

چندتن از این افراد به خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتند که اعضای شورای شهر مدتی قبل از وضعیت املاک ما بازدید کردند و برای حل مشکلات قول پیگیری دادند، اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

این افراد که تعدادشان حدود 50 نفر بود، ساکنان قدیمی کارخانه شماره 5 ونک هستند که به گفته خودشان بیش از 70 سال است در خانه‌های این محدوده زندگی می‌کنند و اکنون شهرداری اقدام به تخریب خانه‌های آنها کرده است.

حاتم‌بخشی رئیس دولت اصلاحات ساکنین «ده ونک» را خانه‌خراب کرد

یکی دیگر از افراد حاضر در این محل به خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خانه‌های ما دارای بنچاق است ولی در سال 82 با دستور رئیس جمهور وقت بدون توجه به اینکه ما دارای بنچاق هستیم، کل این محدوده را به دانشگاه الزهرا واگذار کردند.

این فرد ادامه داد: از سالها پیش که هیچ دانشگاهی در این منطقه نبود، ما در این محدوده ساکن بودیم و از آن به عنوان ییلاق استفاده می کردیم.

حاتم‌بخشی رئیس دولت اصلاحات ساکنین «ده ونک» را خانه‌خراب کرد

شخص سالخورده‌ای که مدعی بود قدیمی‌ترین فرد ساکن در ده ونک  است، اظهار کرد: هنگامی که ما در آن کارخانه کار می‌کردیم، هرماه پولی را بابت خانه از حقوق ما کم می‌کردند و هنگامی که آلمانی‌ها این خانه‌ها را برای ما ساختند، نگفتند که آن را به صورت موقتی به ما داده‌اند و با دادن بنچاق این املاک را به ما واگذار کردند.

به گفته این فرد، دو نفر از ساکنین این منطقه به دلیل فشارهای روانی حاصل از این تصمیم‌گیری فوت کرده‌اند و سایرین هم همواره باید به خاطر این وضعیت زندگی خود را با استرس سپری کنند.

حاتم‌بخشی رئیس دولت اصلاحات ساکنین «ده ونک» را خانه‌خراب کرد

وی با بیان اینکه تاکنون 10 خانه تخریب شده و حکم تخریب 17 خانه هم صادر شده است، اظهار کرد: با این حقوق بازنشستگی نمی‌توانیم در جایی دیگر خانه بگیریم و از شورا می‌خواهیم که مشکل ما را حل کند.

وی افزود: در روزهای اخیر مأمورین شهرداری و نیروی انتظامی برای تخریب خانه ما آمده بودند که ما تلاش زیادی کردیم مانع آنها شویم، اما همه اسباب و اثاثیه ما را برهم زدند.

حاتم‌بخشی رئیس دولت اصلاحات ساکنین «ده ونک» را خانه‌خراب کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار شهری ، ده ونک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
خراب می کنند،.کسی هم نیست به داداینا برسه. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۷:۵۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
اینها چرا خراب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
خدایا ظهور امام زمان را نزدیک کن
آخرین اخبار