تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز استان طی سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در قالب ۴ هزار و ۵۶۱ مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار داشت: مهر آغاز این حقیقت است که عیار و ارزش انسان به دانایی و آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: برترین سلاح تغییر و تحول انسان‌ها و جوامع و جهان قلم و اندیشه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز استان طی سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در قالب ۴ هزار و ۵۶۱ مدرسه و ۱۶ هزار و ۵۲۰ کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند.

زینی‌وند مقدم بیان داشت: نظام آموزشی گذشته دارای نواقصی عدیده‌ای است، به‌نحوی‌که محور آن بر پایه محفوظات و نه مهارت‌آموزی قرار گرفته بود، ضمن اینکه می‌توان بخش عمده مشکلات اقتصادی امروز را نتیجه سیکل معیوب نظام آموزشی گذشته دانست.

وی تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش را دغدغه رهبر انقلاب و مسئولان نظام عنوان کرد و افزود: به همین منظور سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبتنی بر چشم‌انداز ۲۰ ساله و نقشه جامعه علمی کشور تدوین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از مهمترین رویکرد‌های سند تعلیم و تربیت مهارت محوری و آموزش هدفمند است که می‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تضمین کند.

زینی‌وند مقدم با اشاره به اینکه تا سال هزار و ۴۰۰ نیمی از آموزش‌ها به سمت مهارت محوری خواهد رفت، گفت: اگر این مهم محقق شود شاهد تحول عظیمی در آموزش‌وپرورش شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب بیش از ۴ هزار مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.