حماس از توقف گفتگو‌های غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خبر داد

سخنگوی حماس از متوقف شدن گفتگو‌های غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد مقاومت برای همه سناریو‌های موجود حتی جنگی دیگر با دشمن اشغالگر آمادگی دارد.

حماس از توقف گفتگو‌های غیر مستقیم آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از متوقف شدن گفتگو‌های غیر مستقیم آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد، مقاومت برای همه سناریو‌های موجود حتی جنگی دیگر با دشمن اشغالگر آمادگی دارد.

سامی ابو زُهری سخنگوی حماس، اسرائیل را به علت توقف گفتگو‌ها سرزنش کرد و گفت: «(رژیم) اسرائیل دارد از تشکیلات خودگردان فلسطینی و مصر به عنوان بهانه و دستاویز استفاده می‌کند.»

ابو زهری تاکید کرد: «ما کاری به نقش تشکیلات خودگردان در به هم زدن و اخلال در آتش بس نداریم و اشغالگران را مسئول می‌دانیم.»

ابو زهری که در نوار غزه سخن می‌گفت، افزود: «جنبش مقاومت اسلامی در پاسخ به توقف گفتگو‌های آتش بس، اعتراضات خود را در موقعیت‌های جدید در مرز غزه با اسرائیل شدت خواهد بخشید.»

سخنگوی حماس گفت: «گفتگو‌های آتش بس متوقف شده و مقصر هم طرف اسرائیلی است. رژیم اشغالگر دید که تشکیلات خودگردان می‌خواهد آتش بس را متوقف سازد و لذا از این فرصت استفاده کرد و ضمن کاهش دادن ارتباط، از پیگیری مسائل از طرف‌های میانجی نیز خودداری کرد. آن‌ها دارند از تشکیلات خودگردان یا مصر به عنوان بهانه استفاده می‌کنند، اما بدون توجه به نقش تشکیلات در ایجاد اخلال در آتش بس، ما رژیم اشغالگر را مقصر می‌دانیم.»

ابو زهری افزود: «شدت گرفتن و تکرار اعتراض‌ها در همین زمینه است. رژیم اشغالگر باید انتخاب کند، ما برای همه سناریو‌ها آمادگی داریم، از من پرسیدند آیا می‌خواهید جنگ دیگری اتفاق بیفتد؟ خیلی شفاف و صریح گفتم برای هر سناریویی آماده هستیم.»

حماس از مارس گذشته تاکنون هر هفته تجمع اعتراض آمیز بر پا کرده و خواستار پایان دادن به محاصره فلج کننده اسرائیلی - مصری علیه نوار غزه شده است.

انتهای پیام/

حماس اعلام کرد مقاومت برای همه سناریو‌های موجود حتی جنگی دیگر با دشمن اشغالگر آمادگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار