جنگ تجاری واشنگتن-پکن به اوج رسید؛

آمریکا و چین تعرفه‌های تلافی‌جویانه جدید علیه یکدیگر اعمال کردند

با ادامه یافتن نبرد تجاری میان آمریکا و چین، دو کشور امروز دوشنبه بار دیگر تعرفه‌های جدیدی علیه کالا‌های یکدیگر اعمال کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در جدیدترین مورد از تشدید تنش‌ها در نبرد تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصاد جهانی و بدون هیچ نشانه‌ای از پایان این اختلافات تجاری، آمریکا و چین امروز دوشنبه بار دیگر تعرفه‌های تلافی‌جویانه تازه علیه کالا‌های یکدیگر اعمال کردند.

 تعرفه‌های آمریکا علیه کالا‌های چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار و تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین علیه کالا‌های آمریکایی نیز به ارزش ۶۰ میلیارد دلار است که از ساعت چهار و یک دقیقه به وقت گرینویچ اجرایی شد.

دو کشور اوایل امسال نیز تعرفه‌هایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار علیه یکدیگر اعمال کردند.

هرچند یکی از مقامات ارشد کاخ سفید هفته گذشته میلادی گفت آمریکا به تعامل با چین برای «دستیابی به راهی مثبت در پیش رو» ادامه می‌دهد، هیچ یک از طرفین تمایلی برای سازش نشان نداده‌اند.

مقام آمریکایی روز جمعه اعلام کرد هنوز تاریخی برای دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز گزارش داد چین که واشنگتن را به دورویی در مذاکرات تجاری متهم کرده، تصمیم گرفته است که «لیو هی»، معاون نخست وزیر خود، را این هفته به واشنگتن نفرستد و سفر وی را لغو کند.

اقتصاددان‌ها هشدار می‌دهند یک خصومت طولانی در نهایت موجب ضربه زدن به رشد اقتصادی نه تنها برای آمریکا و چین بلکه برای کل اقتصاد جهانی خواهد شد.

تنش‌های تجاری همچنین بر گسترش روابط بین پکن و واشنگتن تاثیر گذاشته و آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

تعرفه اعمال شده آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه ۱۰ درصدی است و ممکن است تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۵ درصد افزایش یابد. تعرفه چین بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی نیز تعرفه ۵ و ۱۰ درصدی است.

پکن هشدار داده است که این اقدام آن‌ها پاسخی به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر محصولات چینی بوده است.

انتهای پیام/

اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا و چین علیه یکدیگر

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اثتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار