معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان:

۶۰ هزار راس گاو و گوساله در مقابل تب برفکی واکسینه می شوند

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از شروع عملیات مایه کوبی تب برفکی گاو و گوساله فاز دو در سال جاری در سراسر این استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ناصر مخدوم گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی که همزمان در سراسر استان و توسط بخش دولتی آغاز شده با مساعدت مسئولان استانی و تامین اعتبار آن همانند فاز اول به صورت کاملا رایگان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پیش بینی می شود در این فاز بیش از ۶۰ هزار راس گاو و گوساله در برابر تب برفکی واکسینه و مایه کوبی شوند تا در آینده شاهد مشکلی در این حوزه نشویم.

وی ادامه داد: همزمان با واکسیناسیون فاز ۲ تب برفکی، مایه کوبی علیه بیماری بروسلوز دامی (تب مالت انسانی) که بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام است، در گاو و گوساله ماده انجام می شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان با بیان اینکه پیش بینی تحقق مایه کوبی حدود ۵۵ هزار دام سنگین علیه بیماری بروسلوز را برآورد کرده ایم، یادآور شد: عملیات مایه کوبی فاز ۲ و تب برفکی و بروسلوز توسط ۲۵ اکیپ دولتی تجهیز شده انجام می شود.
مخدوم در ادامه سخنان خود گفت: از این تعداد اکیپ در نظر گرفته شده ۱۵ اکیپ نظارتی در سطح شهرستان ها و ستاد اداره کل بر عملیات مایه کوبی از روز اول و بعد از مایه کوبی نظارت مستمر و منظم خواهند داشت.

وی از دامداران درخواست کرد: با اکیپ های اعزامی برای مایه کوبی همکاری خوبی داشته باشند تا این عملیات با موفقیت به انجام برسد.

انتهای پیام/م

اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی گاو و گوساله در سراسر استان کردستان

 

 

 

برچسب ها: دامپزشکی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.