فعالیت 63 مرکز خرید گندم در همدان

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان از فعالیت 63 مرکز خرید گندم در این استان خبر داد.

فعالیت 63مرکز خرید گندم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی رحمانی‌فر، سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان بیان کرد: بر اساس تصمیم هیأت دولت خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

وی به روند خرید گندم تا زمستان هر سال اشاره کرد و افزود: طبق برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود امسال 389 هزار و 891 هکتار زمین زیر کشت گندم باشد، 753 هزار و 91 تن تولید و 549 هزار و 757 خریداری شود.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان ادامه داد: در این راستا شرکت بازرگانی پس از اعلام پیش‌بینی خرید گندم به تفکیک هر شهرستان با در نظر گرفتن میزان تولید، نسبت به بررسی مقدار فضای ذخیره‌سازی موجود اعم از دولتی، بخش خصوصی، کارخانه‌های آرد سازی و یا مباشرین (اتحادیه‌های تعاون روستایی) اقدام کرده و برنامه‌ ریزی‌های لازم را انجام داد.

رحمانی ‌فرخاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن مراکز خرید گندم، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شرکت و ادارات ذیربط نسبت به بازدید از تمام امکانات موجود از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، باسکول، جک تخلیه اقدام و در خصوص نواقص احتمالی تذکرات لازم داده شد تا نسبت به رفع آنها تلاش شود.

وی تاکید کرد: خرید گندم امسال طبق سال‌های گذشته از ابتدای تیرماه در فامنین، همدان و قهاوند که برداشت گندم در این شهرستانها زودتر از سایر نقاط استان صورت می‌گیرد، آغاز شد.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان بیان کرد: این فرآیند با استقرار عوامل تشخیص، ذیحساب، کارشناس آزمایشگاه، کاربر سیستم، ناظر حراست و دیگر عوامل در 85 مرکز خرید اصلی و فرعی انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری 4 مرکز دولتی، 8 مرکز بخش خصوصی، 11 کارخانه آردسازی و 40 مرکز مباشر در خرید گندم فعال بودند.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان به فعالیت اکیپ‌های بازرسی اشاره کرد و افزود: کارشناسان اداره کنترل کیفیت به صورت روزانه از تمام مراکز خرید به منظور بررسی و راهنمایی کارشناسان آزمایشگاه بازدید می‌کنند.

رحمانی فربه بازرسی‌های کمی اشاره کرد و گفت: تعدادی بازرس ویژه از کارشناسان با تجربه شرکت در طول فرآیند خرید به تمام مراکز سرکشی و روند خرید را بررسی و گزارش‌های خود را روزانه به شرکت ارائه می‌کنند.

وی از خرید 627 هزار تن گندم طی امسال در همدان خبر داد و افزود: ارزش این مقدار محصول 8 هزار و 321 میلیارد ریال است.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان به مقایسه خرید گندم در سال جاری و سال‌های گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته 379 هزار تن گندم خریداری شد که به نسبت امسال 247 هزار تن یعنی 65 درصد اختلاف است.

انتهای پیام/ب

خرید 627 هزار تن گندم در همدان

 

برچسب ها: کشاورزان ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.