روشنی مطرح کرد؛

کشاورزان آب را به قیمت گزاف می‌خرند

نماینده شورای کشاورزی روستای علایین با اشاره به خشک شدن آب چشمه علی گفت: در حال حاضر کشاورزان آب را به قیمت گزافی می‌خرند.

عبدی / کشاورزان آب را به قیمت گزاف می‌خرندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر روشنی نماینده شورای کشاورزی روستای علایین در بازدید از چشمه علی در خصوص مکانیزم هیدرودینامیکی که امروز(دوشنبه) انجام شد، با بیان اینکه روستای علایین نزدیک‌ترین روستا به چشمه علی است، اظهار کرد: 400 هکتار از اراضی روستا از طریق آب چشمه علی آبیاری می‌شد.

روشنی با بیان اینکه دقیقا از 8 ماه گذشته، درست همزمان با آغاز حفاری مترو آب چشمه علی کاهش پیدا کرد، گفت: آب‌های زیرزمینی از فلکه سوم دولت آباد تا صفاییه به علت حفاری‌های مترو تخریب شد، حتی از داخل کانال مترو عکس و فیلم گرفته شده است و برای تمام این تخریب‌ها سند داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب را به قیمت گزافی خریدای می‌کنیم، افزود: ساعتی 35 هزار تومان از موتورآب‌ها، آب خریداری می‌کنیم.

نماینده شورای کشاورزی روستای علایین با اشاره به اینکه پیش از  حفاری مترو میزان دبی آب چشمه علی 135 لیتر در ثانیه بود، گفت: کمترین میزان دبی در آن زمان 105 لیتر در ثانیه بود که در حال حاضر این رقم به 20 لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: توضیحات مجری خط ۶ مترو در خصوص خشک شدن آب «چشمه علی»


وی افزود: میزان دبی آب چشمه علی تحت کنترل شرکت مترو است و در صورت اعتراض کشاورزان آن را افزایش یا کاهش می‌دهد.

گفتنی است؛ حسن خلیل آبادی رئیس شورای شهرستان ری پیش از این با بیان اینکه مترو عامل خشک شدن چشمه علی است، گفت: شرکت مترو آبی را که به کانال‌های مترو سرازیر می‌شود، به کشاورزان می‌فروشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار