رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد؛

ارائه خدمات درمانی در اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از به‌کارگیری ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران در خاک عراق در اربعین حسینی خبر داد.

ارائه خدمات درمانی در اربعین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اعلام اینکه عملیات اعزام نیروهای امدادی و درمانی برای ارائه خدمات در اربعین از 23 مهر (5 صفر) آغاز می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس خدمات درمانی به زائران در اربعین از 26 مهر (8 صفر) ارائه خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت و تنها در بین‌راه نجف به کربلا موکب‌های درمانی پس از اربعین جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: اربعین سال گذشته یک هزار و ۴۶۰ نیروی پزشکی اعم از متخصص، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، اورژانس، امدادگر و ... به عراق اعزام شدند و در سه مرز زمینی مهران، چذابه و شلمچه در داخل و بدره، شیب و بصره در خاک عراق و در طول مسیر نجف به کربلا خدمات لازم به زائران ارائه می‌شود و همچنین بیمارستان صحرایی در کوت با همکاری سپاه در مستقر و تامین دارو و امکانات بهداشتی و درمانی آن با هلال‌احمر بود.

مرعشی با بیان اینکه اربعین امسال باید امکانات خاصی را برای ارائه خدمات در مرز خسروی در نظر بگیریم، اضافه کرد: مقرر شده است تا ۳۰ دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران در خاک عراق به‌کار گرفته شود؛ همچنین با توجه به اینکه صحن حضرت زهرا(س) گسترش بسیاری یافته است، لذا امسال ۳ درمانگاه شبانه‌روزی در صحن حضرت زهرا(س) به زائران خدمت می‌دهد.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات پزشکی به زائران تا 8 صفر

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.